Els colors de l’arc de Sant Martí omplen la Proud of Salou - Festa de la Diversitat
Salou. Costa Daurada. 28 juny 2026. Els colors de l’arc de Sant Martí s’han tornat fer molt presents a Salou amb motiu de la celebració del Dia de l’Orgull LGBTI+. La Proud of Salou - Festa de la Diversitat ha emplenat la plaça de les Comunitats Autònomes amb la lectura del manifest, un espectacle de humor, reivindicació i música.
La Festa ha començat cap a les 9 del vespre a la Font dels Cargols, des d’on ha sortit la bandera de l’Arc de Sant Martí, portada a cavall pel genet Luis Sanahuja i acompanyat pels Gegants de Salou, el grup de tabals Salou Destroy Silence, i xanquers de Fantasia Animación.
Ja a la plaça, Sanahuja s’ha acostat a cavall fins a l’escenari i ha fet lliurament de la bandera irisada a l’alcalde de Salou, Pere Granados, que l’ha col·locada a l'escenari des d’on ha continuat tota la festa.
MANIFEST PELS DRETS LGBTI
Primer, s’ha fet la lectura del Manifest commemoratiu a càrrec de representants de diverses entitats: Oriol Margalef, dels Gegants de Salou; Kristel Maset, de Salou Destroy Silence; Jorge Vela, de l’Associació Diversity Salou; Aleix Nadal i Sandra Garcia, de l’Associació Projectes Creatius Panda.
El Manifest ha reivindicat que “els drets LGTBI+ són Drets Humans” i per això “no es discuteixen. Es defensen”, i ha fet una crida a protegir els drets assolits davant qualsevol intent de retrocés.
SALOU, CIUTAT ACOLLIDORA, OBERTA I PLURAL
Per la seva banda, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha reiterat “el compromís de Salou amb els Drets Humans i amb la igualtat d’oportunitats per a tothom”, i ha recordat que l’Ajuntament continuarà impulsant polítiques pel respecte i la igualtat de totes les persones.
L’alcalde ha recordat que “Salou és i continuarà sent una ciutat oberta, acollidora, plural i diversa”, on tothom pugui viure i estimar sense por i amb llibertat.
La Proud of Salou ha continuat amb l’actuació de l’humorista tarragoní Josep Ferré, que a través de la imitació de diversos personatges femenins com Tamara Falcó, Maria Teresa Campos o Sara Montiel, també ha reivindicat els drets LGBTI+.
La música del Dj Grey ha posat punt final a la festa, amb un marcat caràcter famíliar.
SALOU S'OMPLE DELS COLORS DE L'ARC DE SANT MARTÍ
A més de la Proud of Salou - Festa de la Diversitat, l’Ajuntament de Salou ha pintat bancs, passos de vianants i altres espais públics amb els colors de l'arc de Sant Martí com a símbol de convivència, respecte a la diversitat i rebuig a lgbti-fòbia.
Etiquetes: proud of salou,
festa de la diversitat,
lgbti
SOL·LICITAR MÉS INFORMACIÓ PER CORREU ELECTRÒNIC