Utilitzem galetes pròpies i de tercers per a recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com l'anàlisis dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, a la nostra Política de galetes

El món rural i cultural de la Palma d'Ebre

Mont-ral

La Palma d'Ebre compta amb una bella església romànica del s. XII i un pi blanc monumental, batejat pel poeta local Joan Lluís Pere Ciuraneta com a pi de les Mil Branques i que al poble es coneix com a pi de la Palma. El trajecte mostra també l'entorn rural del poble, format per camps d'oliveres, ametllers i vinya. La ruta que aquí es proposa, senyalitzada com a Camí dels Estoldrans o Ruta del Coll de la Creu, permet conèixer alguns dels indrets més característics del terme de la Palma d'Ebre. Cal anar a la Palma d'Ebre. Per arribar-hi, se surt de Móra d'Ebre, la capital comarcal, per la carretera C-12 en direcció a Flix. Allà es pren la C-233 i, finalment, cal desviar-se per la carretera local T-703. 0,00 km (337 m). Cal situar-se a la part alta del poble, damunt de la carretera d'accés T-703 (al N), al carrer de la Bassa del Pi. Des del jardinet amb una font rodona al mig, se surt de la vila cap al N deixant la font a mà esquerra i pujant pel camí de la Granadella, ara una àmplia pista. Es deixa un desviament a la dreta que duu al mas de la Pallissa. 0,41 km (361 m), 0 h 07 min. Pi de la Palma o de les Mil Branques, magnífic exemplar de pi blanc (Pinus halepensis) quatre cops centenari, de 5,75 m de circumferència de soca, un dels més grossos de la seva espècie a Catalunya. Es continua remuntant per la pista. 0,66 km (358 m), 0 h 12 min. Bifurcació. Es gira a la dreta (NE) i es deixa a l'esquerra el mas del Tejó. 1,00 km (363 m), 0 h 17 min. Desviació a la dreta que mena a l'embassament de la Palma. S'hi baixa per visitar l'obra. A l'altra banda de la presa, hi ha una àrea de lleure (km 1,40, 353 m). La capacitat de l'embassament és de 1,4 hectòmetres cúbics; l'aigua procedeix del riu Montsant, que neix al Priorat. Es torna a la cruïlla anterior i es continua ascendint cap al NO deixant a la dreta la pista que voreja l'embassament. Es deixen dos trencalls secundaris a l'esquerra i s'arriba a una bifurcació senyalitzada. 2,57 km (388 m), 0 h 40 min. Bifurcació a tocar del coll del Poncet, que queda a la dreta (NE). Pal de senyalització. Es prossegueix a l'esquerra (NO) baixant per les Obagues i seguint pel camí a l'Hostalet i la creu de Terme. La pista de la dreta creua el coll del Poncet i es dirigeix al mas de Butxaca pel coll del Santpere. Es davalla suaument i es tomba a llevant. La pista zigzagueja, creua un bosquet i torna a girar al N passant per una cornisa. Al punt quilomètric 3,25 (350 m, 0 h 49 min), cal aturar-se: girant la vista a l'esquerra (SO) cap a la petita cinglera situada sota la pista per on s'ha vingut, es veuen les cases troglodítiques -encastades a les balmes- anomenades Cova del Porrerano. Es continua descendint. 3,36 km (343 m), 0 h 52 min. Bifurcació. Es tomba a l'esquerra (O). El trencall de la dreta va cap a les vinyes situades sota el coll del Santpere. La pista empitjora, fa una ziga-zaga i descendeix fins al fons del pla, una cubeta de sedimentació que recull l'aigua de l'obaga creant un petit paisatge de verdor més propi d'indrets humits. Es desemboca a una pista i es continua a l'esquerra, cap a ponent. 4,08 km (299 m), 1 h 02 min. Se surt al camí ral de la Palma a Bovera (comarca de les Garrigues). Pal de senyalització. Se segueix a l'esquerra (SO), ara en pujada, per la pista principal tot deixant dos trencalls a la dreta. Cap a la dreta (N), el camí dels Estoldrans davalla a l'Hostalet, antic hostalatge situat sobre el riu de la Cana, ara en runes, en el vell camí entre la Palma i Bovera (es troba a 400 m; és interessant de veure). 5,19 km (375 m), 1 h 20 min. Coll de la Creu. Senyalització. A la dreta (O), pujant pel senderó, s'accedeix a un bon mirador dels entorns (la Peanya). La vista abraça des dels Ports, serres de Cavalls, Pàndols i Cardó, al S, fins a les terres de la Franja, a ponent, i el Montsant, a llevant. Es continua en direcció S descendint clarament cap a la Palma i deixant diversos trencalls a dreta i esquerra. S'entra a la Palma pel carrer de la Bovera i es fa directament cap als jardinets des d'on s'ha sortit. 6,64 km (337 m), 1 h 40 min. La Palma d'Ebre. Fi del recorregut. Cal visitar el nucli antic de la vila, especialment l'església de la Mare de Déu de l'Assumpció o església Vella, d'origen romànic, l'Ajuntament, on es conserva part de la presó medieval, i la font Vella. Llocs emblemàtics Església de la Mare de Déu de l'Assumpció Coll de la Creu Pi de la Palma o de les Mil Branques Comarques:Ribera d'Ebre Distància:6.64 km Desnivell Pujada:165.0 m Desnivell Baixada:165.0 m Senyalització:Sí Durada:1 h 40 min Temes:Natura | Cultura Tipologies:Rutes a peu en família     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 30/09/2010

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja