Camps d'oliveres i masies de l'Ametlla de Mar

Mont-ral

El paisatge dels voltants de l'Ametlla de Mar és plenament mediterrani, amb extensos camps d'oliveres a l'interior i el mar a orient. Nombroses i típiques masies guarneixen i humanitzen aquest trajecte rural. Se surt del carrer de l'Amistat Hispano-Italiana de l'Ametlla de Mar. S'hi pot arribar amb tren prenent la línia de la RENFE Tarragona-Tortosa i amb cotxe per l'autopista AP-7 (sortida 39) o per la carretera N-340 fins al punt quilomètric 1113,5, on cal trencar per la TV-3025. La carretera entra a la vila per un pont sobre la via del tren i l'autopista. A l'altra banda, s'és al carrer de l'Amistat Hispano-Italiana, on hi ha l'oficina de turisme, una zona d'aparcament i l'estació de la RENFE. 0,00 km (20 m). Es parteix per la carretera TV-3025, que creua per un pont la via del tren i l'autopista. Un cop a l'altre costat, s'arriba a una rotonda amb una gasolinera, que es voreja per prendre una pista asfaltada just a la dreta (E) que, baixant una mica, es col·loca i continua paral·lela a l'autopista (NE). 0,93 km (25 m). Després de deixar un trencall a l'esquerra, que fent un revolt passa per sota l'autopista, i fer una petita pujada, se'n pren un altre també a l'esquerra (NO). Passats dos revolts, es deixa una pista ampla a la dreta i se segueix per la pista asfaltada pel costat de camps d'oliveres tot ignorant els desviaments que hi accedeixen. 2,23 km (44 m). Carretera N-340. Cal seguir-la a l'esquerra en direcció SO parant força atenció, ja que és força transitada i de circulació ràpida. 2,79 km (47 m). Es deixa la carretera i es trenca a la dreta (N) per una pista asfaltada que, al cap de pocs metres, es bifurca. Cal prendre la desviació de la dreta cap al N. 4,76 km (65 m). Se surt a una altra pista asfaltada, davant del mas de Queso, que s'agafa a l'esquerra (NO). 7,45 km (103 m). Es desemboca a la carretera TV-3025. Cal seguir-la a la dreta (NO) fins a la N-340a. 8,35 km (112 m). Carretera N-340a. Es pren cap a la dreta (NE). 8,92 km (126 m). Abans de començar a davallar, a l'alçada del mas del Plater, que queda a l'esquerra de la carretera, es gira a l'esquerra (NO) per una pista deixant la masia a la dreta. 10,69 km (169 m). En arribar a dos masos, situats davant d'una torre d'alta tensió, cal trencar a l'esquerra (O/SO). En deixar una gran atzavara a la dreta, la pista es bifurca: es continua pel trencall de l'esquerra (SO). 12,40 km (130 m). Després de travessar el barranc de l'estany, es remunta un xic i s'accedeix a una pista ampla, que cal creuar per seguir en la mateixa direcció SO. 13,87 km (113 m). Se surt a una pista ampla, que se segueix cap a la dreta (NO). De seguida es trenca pel següent desviament de l'esquerra tot reprenent la direcció SO. 14,69 km (121 m). Es desemboca a una pista asfaltada, que es pren a l'esquerra (S). 16,06 km (117 m). Es deixa l'asfalt i s'agafa una pista de la dreta (O), que tot seguit es bifurca: cal continuar pel trencall de l'esquerra (SO). 17,08 km (116 m). Es conflueix a una pista més ampla. Cal travessar-la, deixant una desviació a cada banda, i seguir encara en el mateix sentit de la marxa (SO). En menys d'1 km, la pista se situa paral·lela a la carretera N-340. 19,15 km (137 m). Polígon industrial als afores del Perelló. Es continua per la dreta (S) vorejant-lo fins a l'extrem SO. Es baixa a la riera per un carrer. S'hi pot veure un antic abeurador. Cal tombar a l'esquerra (E) per una pista asfaltada que avança per un túnel per sota de la carretera N-340. 19,85 km (121 m). Un cop a l'altre costat, cal fer un gir tancat a la dreta (SO) prenent un trencall que ascendeix fins al nivell de la carretera N-340. Es passa pel costat d'un accés a la carretera i es gira a l'esquerra (SE) per un camí asfaltat que s'enfila vora la torre dels Moros. Es continuarà el trajecte deixant a cada cantó caminois que accedeixen als camps de conreu. 26,07 km (22 m). En arribar a l'alçada de l'autopista AP-7, es tomba a l'esquerra (NE) i, 100 m més enllà, s'agafa una pista asfaltada que descendeix a mà esquerra (NE) discorrent per sota dels túnels de l'autopista i del tren. 26,57 km (3 m). A l'altra banda del túnel, es travessa una pista i se segueix el curs del barranc de Santes Creus (SE). Aviat s'entra a l'Espai d'Interès Natural Cap de Santes Creus. A l'esquerra es pot veure la Llacuna. 27,16 km (2 m). Platja de Santes Creus. Cal continuar per un caminet de l'esquerra (NE) que voreja la costa per sobre dels estimballs. 27,90 km (6 m). Després de passar Port Olivet, s'arriba a la platja del mateix nom. Es deixa una pista a l'esquerra (O) i se'n pren una altra a la dreta (NE) que ressegueix la costa. S'accedeix a una urbanització, que es voreja fins a una petita entrada del mar. Es continua endavant i es troba una bifurcació. 28,96 km (3 m). Bifurcació. Es pren el trencall de la dreta (NE) deixant de resseguir la línia de la costa. A la següent bifurcació, se segueix pel carrer de l'esquerra (NE). Més endavant, es torna a recuperar la línia de la costa i s'entra a l'Ametlla de Mar. S'avança resseguint la costa, es passa el port i s'arriba al passeig Marítim. Cal trencar a l'esquerra (NO) pel carrer del Batlle Pijoan, que al final duu al de l'Amistat Hispano-Italiana, punt d'inici i final del recorregut (km 32,07, 20 m). Llocs emblemàtics Masies del terme Mas del Plater Ametller i olivera Torre dels Moros Espai d'Interès Natural del Cap de Santes Creus Comarques:Baix Ebre Distància:32.07 km Desnivell Pujada:310.0 m Desnivell Baixada:310.0 m Senyalització:Parcialment Durada:2 h 30 min Temes:Esport | Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 21/12/2009

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja