De Montbrió del Camp al parc de Samà

Alforja

Agradable recorregut entre camps de conreu d'avellaners, ametllers, oliveres i vinyes per típics pobles del Baix Camp com Montbrió del Camp, Riudoms, Vinyols i els Arcs i Mont-roig del Camp, vila molt lligada a la vida i obra del pintor Joan Miró. Entre Vinyols i Mont-roig es passa pel parc de Samà, un jardí creat pel marquès de Marianao per reproduir l'exòtica natura de Cuba. Cal informar-se dels horaris d'obertura i de les tarifes, ja que és un recinte privat. El trajecte comença a Montbrió del Camp, davant d'una zona enjardinada a la confluència del carrer del Corralot amb la riera de Montbrió. Per arribar-hi, cal prendre la carretera T-310, entre Reus i l'Hospitalet de l'Infant, fins al punt quilomètric 15. S'hi pot accedir també des de Cambrils per la carretera T-312. Des del S de Montbrió, a la rotonda de la confluència de les carreteres T-310 i T-312, s'entra al poble seguint les referències de l'Hotel Termes Montbrió pel carrer del Corralot. Abans de creuar el pont per sobre de la riera de Montbrió, es pot estacionar el cotxe en una zona d'aparcament en bateria. 0,00 km (128 m). Se surt del poble des de l'esmentada zona enjardinada, amb un parc infantil i una font, en direcció SE pel carrer del Corralot. 0,18 km (129 m). Es deixa a la dreta l'accés a la carretera i se segueix recte (SE) per un camí asfaltat. 0,42 km (129 m). Es creua la carretera T-310. Es prossegueix recte (SE) per la pista asfaltada que continua a l'altra banda. 0,64 km (125 m). Bifurcació. Es deixa la pista principal i se'n pren una altra de l'esquerra (NE) que de seguida deixa d'estar pavimentada. Se segueixen les marques del PR C-28 (blanques i grogues). Es deixen pistes secundàries d'accés a masos i conreus. 1,55 km (116 m). S'arriba a la riera d'Alforja, es deixen a cada cantó les pistes que la flanquegen, es fa una ziga-zaga baixant i pujant i es prossegueix recte en la mateixa direcció (E/NE) passant pel costat d'una granja. 2,39 km (120 m). Cruïlla. Es continua recte en la mateixa direcció NE pel camí dels Sardans deixant sengles pistes a banda i banda. Al cap de poc, la pista torna a estar pavimentada. 3,16 km (129 m). Cruïlla. Se segueix recte (NE) deixant un trencall a cada banda. Es deixa el PR i es prossegueix per la pista principal. 4,16 km (124 m). Rotonda d'accés SO al poble de Riudoms. Es fa la rotonda i es pren la tercera sortida, que segueix en la mateixa direcció que es duia (NE) entrant a la població. 4,67 km (114 m). S'entra a Riudoms pel carrer Sant Vicenç i es gira a la dreta pel de Sant Pere fins a la plaça del Compte Arnau. Per la dreta, s'accedeix a la plaça de l'Església i se'n surt pel carrer d'Antoni Gaudí, situat a la seva part SE (recte, a la banda esquerra de la plaça). Es creua el carrer Major i s'arriba al del Beat Bonaventura, que es pren a la dreta per tombar pel primer carreró de l'esquerra en direcció SE. Després de travessar un carreró, s'és al carrer de Sant Sebastià, que s'agafa a l'esquerra. De seguida es gira a la dreta per prendre el carrer de la Verge de Montserrat. Es creua el barranc del Portal i se segueix en la mateixa direcció pel carrer del Foranell. S'agafa un camí de la dreta que, seguint encara en la mateixa direcció (SE), deixa enrere les últimes cases del poble. 6,11 km (108 m). Es passa per sota de la carretera T-310. A l'altra banda, es deixa una pista a ambdós costats i es continua recte (SE) per la principal deixant a l'esquerra el mas Manau. 7,00 km (95 m). Es travessa la carretera T-314 i es prossegueix a l'altra banda en la mateixa direcció (SE) deixant a l'esquerra les quadres Julivert. 8,87 km (78 m). Es deixa la pista principal per prendre a la dreta (O) el camí de Vinyols. 10,99 km (91 m). Poc després de creuar el barranc de Mas Pubills, s'arriba al camí de Barenys, que s'agafa a la dreta (NO). S'entra al poble de Vinyols. Se segueix per l'avinguda Catalunya, contigua al carrer del camí de Barenys, fins a la plaça de Pere Clariana. Es continua pel carrer de les Creus, que tomba a l'esquerra i, sense creuar el barranc de la Font, es gira a la dreta per seguir pel primer carrer de l'esquerra que travessa el barranc i surt del poble en direcció SO. Després de poc més de mig km, s'acaba l'asfalt i es prossegueix per pista de terra. 12,32 km (91 m). Al cap de poc, es troba la riera d'Alforja, que cal creuar i seguir per l'altra riba cap a l'esquerra en sentit descendent (SE). Aviat s'arriba a un pont de la carretera T-314 que travessa per sobre la riera. Es pren un trencall de la dreta (SO) que puja fins a la carretera, que s'agafa també a la dreta (SO). 13,37 km (88 m). Parc de Samà. L'entrada del parc queda a la dreta (NO). Un cop s'ha visitat, se segueix recte (SO) fins a una rotonda, que es creua fins a trobar, a l'altra banda, una bifurcació. Cal trencar a la dreta en direcció (NO/O). Es travessa el torrent d'en Gener i es continua per la pista principal. 15,89 km (87 m). Se surt a una pista ampla, que se segueix per la dreta (NO). Als pocs metres, es bifurca i s'agafa la desviació de l'esquerra (O) que per un pont creua el barranc de les Francines i es dirigeix al mas dels Teixells, a les rodalies del qual, al S de l'era, es pot observar el monumental pi dels Teixells. Cal vorejar-lo i continuar per la pista principal que, després de dos revolts, reprèn la direcció SO que duia. 18,80 km (88 m). Després del barranc de l'Olivera, s'arriba a un polígon industrial als afores de Mont-roig del Camp. Resseguint-lo, s'arriba al poble, on s'entra per l'avinguda Catalunya després de creuar la riera de Vilanova. De seguida es troba l'entrada d'un parc municipal, que es creua en diagonal per sortir per unes escales a l'extrem oposat. S'és a un pont a l'avinguda de Reus, que se segueix a l'esquerra. Després de girar a la dreta, s'accedeix a la plaça Joan Miró. Es travessa el portal d'Avall i, pel carrer Major, s'arriba a l'església de Sant Miquel (km 20,33, 125 m). Es torna enrere fins a la plaça Joan Miró, on es tomba a l'esquerra davallant per unes escaletes que duen a un canal situat a la base de la muralla. Es gira a la dreta seguint per unes altres escales que descendeixen, entre murs, fins a la riera de Vilanova, on, encara entre muralles, es continua a la dreta fins a un pont: s'és de nou a l'avinguda de Reus, que se segueix a l'esquerra (NE) tot sortint del poble. 20,99 km (98 m). Havent creuat la riera de Vilanova, es pren una pista de l'esquerra (NO) que hi baixa i la segueix en sentit ascendent (NO) per la seva esquerra. Es troben senyalitzacions d'una ruta del centre BTT de Mont-roig. 21,72 km (113 m). Després de deixar alguns trencalls que s'aparten de la riera, cal travessar-la i agafar una pista que se n'allunya en direcció NE. Al cap de poc, es troba un encreuament i es continua recte (NE) deixant un trencall a cada banda. 22,33 km (118 m). Es creua la carretera T-321 i es continua a l'altre cantó cap al N per una pista asfaltada. 22,84 km (121 m). Bifurcació. Es deixa a l'esquerra l'accés a l'Arbocet i se segueix per la dreta (NE/N). Poc més endavant (km 23,20, 118 m), davant del mas de la Palomera, es deixa la pista més ampla per prendre a llevant una altra de la dreta. Tot seguit, es travessa el barranc dels Gorgs deixant sengles pistes a banda i banda per continuar recte (NE). 24,17 km (121 m). En creuar un torrent, es troba una cruïlla. Es deixa una pista a cada costat i es continua recte (NE) abandonant les senyalitzacions de la ruta del centre BTT. 26,43 km (128 m). Sempre per la pista principal, i en el mateix sentit de la marxa (NE), es deixen desviaments a esquerra i a dreta fins a tornar a Montbrió del Camp per l'avinguda de la Capelleta. Es gira a l'esquerra (N) pel carrer Nou fins que es topa amb l'església de Sant Pere. Per l'esquerra (O), se surt al carrer Major; es gira a la dreta i es desemboca a la plaça de la Vila. Es pren el carrer Sant Jordi i, de seguida, es tomba a la dreta pel de Sant Nicolau, que discorre paral·lel a la riera. En pocs metres es troba el pont que la travessa i esdevé el carrer del Corralot, punt d'inici i final del recorregut (km 26,98, 128 m). Llocs emblemàtics Centre Miró de Mont-roig del Camp Portal d'Avall de Mont-roig del Camp Parc de Samà Mas dels Teixells Comarques:Baix Camp Distància:26.98 km Desnivell Pujada:100.0 m Desnivell Baixada:100.0 m Senyalització:Parcialment Durada:1 h 25 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 21/12/2009

Etiquetes: costa daurada, alforja, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja