Esglésies i castells de la vall del riu Corb

Barberà de la Conca

La vall del riu Corb ofereix un contrastat paisatge d'extensos altiplans i muntanyes de boscos i garrigues. La ruta permet descobrir, també, el passat medieval de diverses poblacions. A Vallfogona de Riucorb, destaca el casc antic, el castell i l'església gòtica d'origen medieval de Santa Maria, que al segle XVII va regir el magnífic poeta i literat Vicenç Garcia, conegut popularment com el Rector de Vallfogona. A Savallà del Comtat i Segura, cal veure els seus carrers i les runes dels antics castells. El punt de sortida de la ruta és a Vallfogona de Riucorb. Per arribar-hi des de Montblanc, es pren la carretera C-241 fins a Santa Coloma de Queralt i es continua cap al NO per la T-224. 0,00 km (560 m). Vallfogona de Riucorb. Carrer de l'Arc, a tocar de la carretera. Se segueix la carretera T-224 en direcció SE/E i, als afores de la població, es passa vora el balneari de Vallfogona (km 1,80, 590 m). Aquest balneari, envoltat de jardins i d'un bosc de pi blanc i alzines, aprofita les aigües minerals subterrànies de la vall. Es prossegueix el trajecte cap a llevant per la carretera. 3,20 km (610 m). Revolt de la carretera que gira a l'esquerra (N) per creuar el riu Corb per un pont. Es deixa la carretera i es pren una pista asfaltada que surt recte cap a l'E. 175 m després, la pista tomba a la dreta (S). Es puja pel vessant occidental de la rasa de Savallà, afluent del riu Corb, i es fa cap a la carretera de Conesa a Savallà (la TV-2244). 6,32 km (783 m). Carretera TV-2244. Es tomba a l'esquerra (E) i, 400 m més enllà, s'entra a Savallà del Comtat, petit poble coronat per les restes d'un castell del segle XII que cal visitar (hi ha unes antenes grans al darrere). Es torna per la carretera a la bifurcació anterior, es deixa a la dreta (NO) el trencall per on s'ha vingut i, 70 m més endavant (km 8,08, 778 m), s'abandona l'asfalt i s'agafa una pista de la dreta (SO) que puja cap als plans del Pou. El trajecte avança entre petits boscos, extensions de garrigues i camps de conreu. Se segueix per la pista principal. 11,05 km (790 m). Es travessa la carretera T-243 de Conesa a Vallfogona de Riucorb i s'entra a la petita població de Segura, on es poden contemplar les restes d'un castell del segle XII. Es pren el carrer que, davant de l'església, s'enfila per la seva dreta (N). Es gira a l'esquerra (O) pel carrer Nou i se surt del poble deixant, a la dreta, el cementiri. 11,55 km (790 m). Bifurcació de camins a l'entrada de Segura, per on passa el sender GR 171. S'ha de baixar a la masia de Saladern. Hi ha dues opcions: seguir el GR cap a l'O (camí molt bonic amb trams tècnics) o dirigir-se al N i, 90 m més amunt, prendre un desviament de l'esquerra (O/NO). Els dos recorreguts conflueixen davant de Saladern. 13,20 km (609 m). Saladern. Confluència dels recorreguts que baixen de Segura. Es continua a ponent per la pista principal deixant a l'esquerra (S) primer l'accés a la masia i, més endavant, el GR (SO; km 14,30, 583 m). Es continua davallant suaument (NO) per la vall del Seniol fins a la carretera T-241. 17,08 km (548 m). Es desemboca a la carretera T-241. Cal tombar a la dreta (E), passar pel costat del Molí de la Cadena i tornar a Vallfogona de Riucorb. 18,66 km (560 m). Vallfogona de Riucorb. Punt de partida i final de l'itinerari. Llocs emblemàtics Església de Santa Maria i Sant Llorenç Balneari de Vallfogona Savallà del Comtat Segura Castell de Segura Castell de Savallà del Comtat Comarques:Conca de Barberà Distància:18.66 km Desnivell Pujada:370.0 m Desnivell Baixada:370.0 m Senyalització:Parcialment Durada:1 h 45 min Temes:Esport | Natura | Cultura     Criteris d'us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 21/12/2009

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja