De Vilanova de Prades a Vallclara

Barberà de la Conca

Es tracta d'un itinerari per l'extrem més occidental de la Conca de Barberà que està enclavat a les muntanyes de Prades i que discorre de Vilanova de Prades a Vallclara utilitzant camins de muntanya que comuniquen ambdues poblacions. El trajecte és amè per al visitant i de gran bellesa. Vora les frondoses muntanyes de Prades, pot gaudir-se de les magnífiques vistes panoràmiques que ofereix la comarca. El recorregut comença a Vilanova de Prades. Per arribar-hi des de Montblanc es pren la N-240 fins a l'Espluga de Francolí i se segueix per la T-700 en direcció a Prades. Més endavant es trenca a la dreta per la TV-7005 fins al poble. El lloc escollit per deixar el vehicle i preparar les bicicletes és el càmping Serra de Prades. Els trams amb pendents pronunciats són habituals. És per això que pot definir-se com una excursió de dificultat considerable. El punt més alt del recorregut és el coll del Curull, a 941 m d'altitud. 0,00 km (898 m). Cal baixar del càmping (S) a la rotonda que hi ha a l'entrada de la població. Se segueix per la pista que comença a pujar just sota un cartell del càmping i que el rodeja. 1,51 km (920 m). Després de passar pel coll del Curull (941 m), la pista es bifurca: cal seguir per la de la dreta (NE) davallant lleugerament. Més enllà, quan aquesta pista esdevé un sender, el trajecte comença a fer-se difícil: a mesura que es descendeix, el camí es complica i en alguns punts cal baixar de la bici. 3,19 km (720 m). En arribar a uns camps, el sender es transforma en una pista que continua cap al NE. En poc més de 500 m s'entra a l'asfalt i es passa per un antic tram de carretera en desús. 3,90 km (665 m). S'ha de creuar la carretera TV-7004, que comunica Vimbodí i Vilanova de Prades, i agafar la pista que surt just davant en direcció NE amb indicacions cap a Vallclara. 4,77 km (617 m). A Vallclara cal travessar el riu de Milans per un pontet i creuar la població per la plaça de l'Església. Es pren el carrer que davalla a una de les entrades del poble, on s'agafa una pista que, travessant el mateix riu per un altre pont, condueix al restaurant Camí del Bosc. Vallclara marca un dels punts més baixos del recorregut amb 623 m d'altitud, però aviat el camí es torna a fer costerut. 5,42 km (627 m). Quan s'arriba a l'esmentat restaurant, s'abandona la pista principal i se'n pren una altra que remunta per la dreta (E/SE). És pedregosa i esdevé un sender en alguns trams. 7,31 km (729 m). Sense deixar de pujar per la pista principal, s'accedeix a la carretera TV-7004: cal prendre-la a l'esquerra (SE). 7,68 km (737 m). Es trenca per una pista que surt a mà esquerra (E/SE) i que descendeix fins a una gran bassa d'aigua (km 8,30, 678 m). Després s'ha de creuar un rierol i el camí torna a enfilar-se. 9,82 km (741 m). Bifurcació: es deixa el camí de l'esquerra (SE), que té un pendent molt pronunciat, i se segueix pel de la dreta (S), que baixa per una zona de sorra i, a poc a poc, va transformant-se en una bona pista que avança cap a ponent. 12,89 km (903 m). Després d'una forta pujada, se surt de nou a la carretera TV-7004, que ara s'agafa a la dreta (N/NO) per davallar fins a Vilanova de Prades. 13,37 km (898 m). Després de passar per la rotonda de l'entrada del poble, es torna al càmping, punt de partida i final del recorregut. Llocs emblemàtics Muntanyes de Prades Vistes panoràmiques Coll de Curull Comarques:Conca de Barberà Distància:13.37 km Desnivell Pujada:510.0 m Desnivell Baixada:510.0 m Senyalització:Parcialment Durada:1 h 2 min Temes:Natura   Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/12/2008

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja