Les valls de Vallespinosa i Pontils

Barberà de la Conca

Passeig per l'alt Gaià entre les valls de Vallespinosa i Pontils. Des del petit coll de Mas Marí, punt d'unió d'ambdues valls, s'albiren els suaus relleus de les planes de Vallespinosa i l'obaga de Pontils. Fins a Pontils se circula per una pista rural asfaltada i la tornada es fa voltant la serra de Comanroquer, on es discorre per pistes de terra amb algunes pujades i baixades força pendents i pedregoses i algun tram de sender. El punt de sortida és el petit poble de Vallespinosa. Per arribar-hi cal prendre la carretera C-241, que va d'Igualada a Montblanc passant per Santa Margarida de Montbui, Santa Coloma de Queralt, les Piles de Gaià, Rocafort de Queralt, Sarral i Pira. Entre les poblacions de les Piles de Gaià i Rocafort de Queralt, al punt quilomètric 18,5 de la C-241d, cal desviar-se cap al S per la carretera TV-2015, que en 8 km duu al poble de Vallespinosa. Després de deixar a l'esquerra un trencall asfaltat que mena a Pontils, per on es passarà durant l'itinerari, s'accedeix al poble. Es pot deixar el cotxe en un aparcament just a l'esquerra del nucli de cases i omplir d'aigua les cantimplores en una font que hi ha, entrant pel carreró, a la primera cantonada de la dreta. 0,00 km (628 m). Es comença la ruta prenent la carretera per on s'ha arribat, la TV-2015, en direcció NO. 0,53 km (639 m). Cal trencar a la dreta (NE) per la pista asfaltada que duu a Pontils pel mas de cal Rabasser. El trajecte remunta suaument per després davallar. 2,08 km (695 m). Coll de Mas Marí. La carretereta arriba al punt més elevat i comença la baixada (N) fins a Pontils. 5,62 km (546 m). Havent creuat un petit pont, es deixa una pista forestal que puja a la dreta: és per on es tornarà més tard. Se segueix, doncs, per la pista asfaltada (NE) fins al poble. 5,93 km (550 m). S'entra a Pontils. Un cop al poble, es gira cua fins a retrobar l'anterior bifurcació del km 5,62. 6,24 km (546 m). Es deixa la pista asfaltada per la qual s'ha vingut, que s'enfila en direcció SO, i es continua remuntant per la pista de l'esquerra (S/SO), senyalitzada amb les marques blanques i vermelles del GR 7 (sender de gran recorregut). 7,19 km (594 m). Es deixa una pista a la dreta. Seguidament la pista fa un parell de marrades i segueix ascendint. 8,10 km (702 m). Bifurcació. Després d'una forta pujada, quan la pista planeja i fins i tot davalla suaument, es deixa una pista a la dreta (SO). Poc més endavant es deixen dues pistes que baixen a l'esquerra, després una que puja a la dreta i es passa per la dreta del mas de Ricreu. La pista pren direcció SO fins a trobar una bifurcació. 9,55 km (692 m). Bifurcació. Cal prendre la pista de l'esquerra que, descendint fortament en direcció SO, travessa el torrent i, deixant una pista a l'esquerra, reprèn l'ascensió cap al SO. Cal parar atenció, ja que pocs metres després de començar a pujar es deixa la pista forestal i s'agafa un caminoi força estret de la dreta (SO; km 10,05, 719 m). El camí planeja, amb algunes pujadetes, en direcció SO. 10,89 km (740 m). Es desemboca a una pista que, al cap de pocs metres, arriba al revolt d'una altra més ampla i que baixa amb força: cal seguir-la de baixada cap a la dreta (O/SO). 12,36 km (624 m). Després de deixar dos trencalls secundaris a mà esquerra, es davalla per la pista principal fins a sortir al pont d'entrada a Vallespinosa, situat per sobre del clot de Comadevaques. Es creua el pont i se surt a la carretera (la TV-2015), que, per l'esquerra (SE), torna a Vallespinosa, punt d'inici i final del recorregut (km 12,41, 628 m). Llocs emblemàtics Pontils Cal Rabasser L'obaga de Pontils Planes de Vallespinosa Comarques:Conca de Barberà Distància:12.41 km Desnivell Pujada:275.0 m Desnivell Baixada:275.0 m Senyalització:Sí Durada:47 min Temes:Esport | Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/12/2008

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja