Les Serres de Santa Madrona i de Cavalls

Falset

Entre boscos de pins i camps de conreu de secà, sobretot de vinya i d'oliveres, es recorre el paisatge sec i rocallós de les serres de Santa Madrona i de Cavalls a través de pistes i antics camins de carro. La ruta comença i acaba a Gandesa, on s'arriba per la carretera N-420 que ve de Falset i Móra la Nova. 0,00 km (370 m). Cal partir de davant l'Ajuntament de Gandesa prenent la carretera C-43 en direcció a Tortosa (SE). 0,17 km (373 m). Abans de sortir de la vila, s'agafa un camí de l'esquerra (NE), indicat amb un rètol i que porta les marques blanques i vermelles del GR 171-3 (sender de gran recorregut), cap al polígon industrial la Plana. Al km 0,98 (367 m) es troba una rotonda i es continua pel camí tot recte en el mateix sentit de la marxa (NE). 1,44 km (374 m). Es deixa una pista a l'esquerra (NE) i es pren la del davant (cap al SE). A partir d'aquí, i durant el primer tram del recorregut, es podran contemplar algunes de les obres del col·lectiu Art al Ras. 2,49 km (381 m). Després d'haver deixat algunes pistes i caminets a dreta i a esquerra, s'arriba a una bifurcació: es continua recte (E). Es deixa la pista que, per l'esquerra (NE; km 2,92, 364 m), es dirigeix a Corbera d'Ebre i, poc després, s'ascendeix fins a un collet (466 m). 4,58 km (458 m). Més endavant es troba una bifurcació. Es deixa un camí que s'enfila recte a l'esquerra (NE) i es gira a la dreta (SE) per la pista. 4,83 km (456 m). Es desemboca a una pista que, per l'esquerra (NE), duu al coll de la Punta Redona i al barranc de la Torre; cal tombar, però, a la dreta (SO) canviant de direcció tot seguint les indicacions de l'itinerari 11 de la Xarxa Ciclista de la Terra Alta i davallar entre camps d'oliveres. El trajecte discorre per una vall situada entre les serres del Pedrer i Santa Madrona, a la dreta (NO), i la serra de Cavalls i la mola d'Irto, a mà esquerra (SE). 7,97 km (365 m). Se surt a la carretera C-43, que es pren a la dreta (SO) cap a Gandesa. El camí s'incorpora a l'itinerari 7 de la Xarxa Ciclista i n'abandona l'11. 8,30 km (379 m). Es deixa la carretera comarcal i s'agafa un desviament de l'esquerra (S/SO; es perden les marques de l'itinerari de la Xarxa Ciclista). Es passa per l'àrea recreativa de la Fonteta, que es deixa a l'esquerra, i es continua recte. 8,66 km (379 m). Es deixa la carretereta, que es dirigeix al coll d'en Torner, als peus del puig Cavaller, trencant per una pista que puja a la dreta (N) i que, a dalt, retroba el GR 171-3. Se surt de nou a la carretera comarcal C-43 (km 9,16, 399 m), que se segueix a l'esquerra (NO). 9,79 km (425 m). Es deixa la C-43 i s'agafa una pista ampla que surt a l'esquerra (NO) tot recuperant l'itinerari 7 de la Xarxa Ciclista i el GR 171-3. 10,00 km (433 m). En arribar a un dipòsit, es deixa a l'esquerra (SO) la pista principal per agafar-ne la de la dreta (NO) que, fent un tomb, baixa fins a tornar a Gandesa. 11,48 km (370 m). Ajuntament de Gandesa. Fi de l'itinerari. Llocs emblematics Serra de Cavalls Puig Cavaller Coll d'en Torner Serra de Santa Madrona La mola d'Irto Serra del Pedrer Comarques:Terra Alta Distància:11.48 km Desnivell Pujada:220.0 m Desnivell Baixada:220.0 m Senyalització:Sí Durada:50 min Temes:Natura   Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, falset, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja