Per la serra de Prades fins al tossal de la Baltasana

Barberà de la Conca

Ruta eminentment esportiva i naturalística per les muntanyes de Prades i pel Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet que no pot ignorar l'entorn monumental del monestir comptat entre els tres primers conjunts historicoartístics de Catalunya. L'itinerari corona també el sostre de la serra de Prades, el tossal de la Baltasana. L'inici de la ruta és l'aparcament del monestir de Poblet (km 0). S'hi arriba des de Montblanc per la N-240 (Lleida-Montblanc) fins a l'Espluga de Francolí, on cal prendre la T-700 fins a Poblet. Se surt a la carretera TV-7007 en direcció a les Masies. Als 860 m es deixa la carretera i s'agafa la pista de la dreta cap al bosc. Es passa la font dels Boixets (km 5,8) i se segueix pujant. Es deixa un trencall a la dreta. Al km 8,9 hi ha un tallafocs. Se segueix la pista ampla de la dreta fins al coll de la Creu d'Ardit (km 9,3). Al km 9,9 es fa drecera pel tallafocs. Al km 10,8 s'agafa de nou la pista i es davalla. Al km 11,2 es gira a la dreta i de seguida es troba el GR-7-1 que ve de la dreta, que se segueix pel Clot del Llop i la Taula dels Quatre Termes, d'on surt un corriol que porta a la mola d'Estat (km 15,5). Cal desfer aquest últim tram per tornar de nou al GR. Es passa el coll de la Caldereta, el camí es transforma en un sender tècnic que cal fer en gran part a peu i s'arriba al collet de les Costes d'en Peroi (km 19,9). Se segueix el tallafocs durant uns 25 m per agafar el GR. Al km 20,7 es troba una pista que ve per la dreta. Se segueix recte, però cal recordar que aquesta és la pista que s'agafarà a la tornada. Es continua recte, es deixa el següent trencall a l'esquerra i es passa una bassa i una font. Al km 22,2 es continua per la dreta, es travessa el tallafocs, es torna al bosc i es passa la bassa del mas d'en Pagès. Més endavant es deixa una desviació a l'esquerra. Al km 23,6 s'és a un petit coll. S'agafa el trencall de l'esquerra que puja fortament fins al cim del tossal de la Baltasana, sostre de la serra de Prades, gran mirador de la Catalunya central (km 24,1). Després es torna enrere, desfent el camí fins que s'arriba a la desviació abans esmentada. S'és al km 27,3. Se segueix per l'esquerra, pel tallafocs. Atenció a la pròxima desviació: al km 27,9 cal deixar la pista a l'esquerra, travessar el tallafocs i buscar un corriol que surt d'entre els arbres. Se segueix durant 1,1 km baixant entre l'esplendorós bosc i deixant una desviació a l'esquerra al cap de 540 m. Finalment, se surt a la pista de Castellfollit (km 29,1). Es continua cap a la dreta, en baixada, es passa una àrea de pícnic, Castellfollit i se surt a la carretera de Prades (km 36,1), la T-700. Per la dreta es fa cap a Poblet en suau baixada i al km 38,6 s'acaba l'itinerari. Llocs emblemàtics Castellfollit Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet Monestir de Santa Maria de Poblet Tossal de la Baltasana Comarques:Baix Camp | Conca de Barberà Distància:37.0 km Desnivell Pujada:925.0 m Desnivell Baixada:925.0 m Senyalització:Sí Durada:4 h 30 min Temes:Esport | Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja