Serra de Miramar i pedanies de Montblanc

Barberà de la Conca

En un recorregut no gaire difícil, de poc més de vint quilòmetres, l'itinerari permet passar per uns paisatges característics de la Conca estricta com són: vinyes, petits boscos de pins i alzines, oliveres i avellaners prop del riu Francolí. Al mateix temps es poden visitar petits nuclis rurals com ara Prenafeta i Lilla, pedanies de Montblanc al peu de la serra de Miramar, i Vilaverd, on es travessarà el riu Francolí. Montblanc La vila ducal serà l'inici i final de l'itinerari. L'aparcament de l'estació de ferrocarril (333 m) és un lloc indicat per preparar la bicicleta i assegurar-se que es disposa del material necessari per començar a pedalar. Des d'allà es creuarà la via en direcció a Prenafeta i, després de travessar el riu Francolí, s'agafarà el primer camí a l'esquerra. És un camí ample de terra conegut com a Camí del Pinetell. A 1,59 km de la sortida es troba una bifurcació (321 m). Cal agafar el camí de la dreta, creuar la rasa del Pinetell i seguir el camí que discorre paral·lel a l'autopista AP-2. Un cop passada l'àrea de servei de l'autopista (km 2,90, 349 m) el camí es fa més estret. Ermita de Santa Anna Després d'1,3 km de camí estret, hi ha una bifurcació al costat d'un dels ponts (km 4,22, 380 m) que travessen l'AP-2. Cal agafar el camí de la dreta, allunyant-se progressivament de l'autopista. Es passa pel costat del mas de Gassol i, de seguida, en trobar una bifurcació, cal seguir recte fins a la propera ermita de Santa Anna (km 5,00, 414 m), on es conserva una bella portalada romànica. Se segueix per la dreta de l'ermita, pel camí del mas de Gassol a Prenafeta i, en arribar a la carretera TV-2421 de Montblanc a Prenafeta (km 5,95, 445 m), cal anar a l'esquerra i entrar a Prenafeta (km 6,40, 469 m). Prenafeta D'aquesta pedania de Montblanc, se'n tenen dades de l'any 980. Hi queden restes medievals de l'antic castell, l'església i algunes cases. Després de veure les runes de l'antic nucli i admirar la panoràmica de la comarca que hi ha des de la nova població, cal tornar a agafar la mateixa carretera per on s'ha arribat. 100 m més avall del trencall per on s'ha arribat a la carretera cal desviar-se a l'esquerra en trobar la pista asfaltada que porta cap a Lilla, just després d'una filera de xiprers. Lilla Després de 3 km de pista asfaltada, i havent creuat la carretera N-240, s'arriba a la pedania de Lilla (10,80 km), a una altitud de 483 m. De Lilla destaca la seva petita església dedicada a Sant Joan. Cal tornar enrere i, poc abans de l'entrada a la N-240, agafar un camí que surt a l'esquerra. És el GR 7, un dels principals recorreguts de senderisme de Catalunya (va des d'Andorra a Alacant). El primer tram és pista, però després es converteix en sender. Les marques d'aquest camí porten fins a Vilaverd després de passar per sobre d'un túnel del TGV i vorejar el mas de Janoi. Vilaverd Més de 6 km de trajecte porten fins a Vilaverd (km 15,59, 259 m). Cal deixar el GR 7 just en trobar una passarel·la damunt del riu Francolí que porta cap al nucli de població. Es conserva l'església romànica amb elements gòtics de Sant Martí, la qual ja s'esmentà en documents del s. XII. Cal sortir de la població en direcció a Montblanc, a la dreta, al nord, per l'antiga carretera C-14, avui carrer principal de la població. En arribar a la nova variant de la C-14, cal agafar-la obligatòriament per poder creuar el riu Francolí (km 17,51, 285 m) per un gran viaducte. Passat aquest, a 100 m, es troba, a la dreta, una esplanada amb un pas soterrat. S'ha de girar a l'altra banda travessant la carretera i agafar una pista que baixa cap al riu Francolí. En arribar a la passarel·la de Llorac (km 18,48, 273 m) s'ha de travessar el riu Francolí per última vegada i seguir la pista que portarà cap a Montblanc. Cal tenir cura, però, d'un trencall situat 500 m després (km 19, 305 m), a tocar de la carretera C-240a de Salou a Artesa de Segre: si s'agafa la pista de la dreta es pot evitar la carretera, que discorrerà a l'esquerra, fins a la mateixa entrada de Montblanc (km 19,60, 328 m). Montblanc Es travessen els barris del sud de la població fins a arribar de nou a l'estació de tren (km 21,21, 333 m). Llocs emblemàtics Lilla Església de Sant Joan de Lilla Vista panoràmica des de Prenafeta Restes medievals del castell, l'església i algunes cases de Prenafeta Ermita de Santa Anna Prenafeta Comarques:Conca de Barberà Distància:21.21 km Desnivell Pujada:410.0 m Desnivell Baixada:410.0 m Senyalització:No Durada:2 h Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 21/02/2007

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja