Ruta per la Reserva Natural de Sebes

La Riba

Es recorre la ribera de l'Ebre per uns ombrívols i ben conservats paratges naturals de frondosa vegetació on destaquen les illes verges, petites extensions de terreny aïllades enmig del riu, com les de la Reserva Natural de Sebes, que, a causa de la seva inaccessibilitat, mantenen una gran riquesa biològica i possibiliten que nombroses espècies d'ocells hi facin vida. Per arribar a Flix s'ha de prendre la carretera C-12 fins al km 85, entre Ascó i Maials. Un cop a Flix s'ha de travessar l'Ebre pel pont de l'embassament i, just a l'altra banda, a la riba nord, es troba el polígon industrial de Lo Riber, on es pot deixar el cotxe i començar la ruta. 0 km (46 m). Se surt en direcció oest per una pista sense asfaltar que discorre paral·lela a l'Ebre. Se circula en tot moment vora el riu deixant desviaments a mà dreta. 2,39 km (43 m). Es passa pel costat del mas del Director, l'escola taller de la Reserva Natural de Sebes, des d'on es pot accedir a una caseta mirador que hi ha al toll de Sebes a través d'una passarel·la de fusta. Deixant sempre trencalls a la dreta, es troba un senderó a l'esquerra (km 4,30, 46 m) que baixa a una passera de fusta i permet veure l'interior de la franja de vegetació riberenca tota inundada. De nou a la pista, se segueix en direcció al mirador de les Illes de l'Ebre per una pista més estreta que creua el canyissar, la verneda i l'albereda a través d'un tram ombrívol i humit. Aquí hi ha uns plafons que informen sobre les diferents espècies animals i vegetals, algunes endèmiques, que habiten aquests paratges: entre la fauna destaca la serp d'aigua, ànecs de tot tipus, el blauet, el bernat pescaire i l'arpella; de plantes, se'n distingeixen el canyís, el lliri groc, el vern i l'àlber. Després d'una curta pujada es desemboca a una altra pista (km 6,14, 59 m) i es gira a mà esquerra vorejant l'Ebre. Cal parar atenció en tornar per prendre correctament aquest camí. A la Reserva Natural de Sebes es contemplen unes petites illes amb arbres situades al centre del riu on nien i resideixen nombroses espècies d'ocells. S'arriba al mas del Favó (km 7,29, 54 m) i, una mica més enllà (km 7,40, 50 m), en un revolt de la pista, es contempla el meandre que envolta Riba-roja. Es pot observar també un vell pas de cable utilitzat per creuar el riu Ebre. En aquest punt cal desfer el camí. Llocs emblemàtics Avifauna de l'entorn Vall de Sant Joan Riu Ebre Mas d'en Favó Comarques:Ribera d'Ebre Distància:14.8 km Desnivell Pujada:20.0 m Desnivell Baixada:20.0 m Senyalització:No Durada:1 h Temes:Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 07/02/2008

Etiquetes: costa daurada, la riba, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja