Pobles de la serra del Montmell

El Montmell

Itinerari que permet fer-se una idea del paisatge i del patrimoni cultural dels pobles de la plana que s'estén sota la serra del Montmell. El punt de sortida del recorregut és el Vendrell. Des del carrer de Montserrat, que després es transforma en la carretera TP-2125, cal adreçar-se en direcció N cap a Sant Jaume dels Domenys. Als 3 km, a la dreta (E), hi ha Santa Oliva i, al punt quilomètric 6,8, Llorenç del Penedès, on es pot visitar la capella neoromànica del mateix nom. Al km 8,5, s'és a Sant Jaume dels Domenys. S'hi pot contemplar l'església de Sant Jaume i les restes de l'aqüeducte dels Arcs, d'origen romà. A partir d'aquest punt, s'inicia l'ascensió a la serra. A la sortida del poble, cal agafar la carretera TP-2442 en direcció NO cap a Aiguaviva. Al km 12,5, es passa pel coll d'en Grau. 7 km més endavant, cal deixar la TP-2442, girar a l'esquerra (O) per la TV-2443 i, al km 20, s'arriba a Aiguaviva, incorporada al municipi del Montmell. Es tracta d'una vila pintoresca, completament envoltada de verd i amb moltes fonts. Es continua per la mateixa carretera TV-2443 en direcció al coll de l'Olivera. Al km 22,5, cal prendre un trencall a l'esquerra que porta a Sant Marc, un petit nucli de cases amb una capella d'estil romànic. Es retorna a la carretera i se segueix cap a ponent. Abans d'iniciar la pujada al coll de l'Olivera, i després de la fita del km 11, cal estar a l'aguait per agafar una pista que surt a l'esquerra (S) i que porta a la Juncosa del Montmell tot vorejant diversos masos i enfilant-se gradualment per la serra. En arribar al km 29,5, s'ateny el collet del Montmell. Durant el descens, es contemplen les ruïnes de l'anomenada església Nova i, enfilats a la falda del Montmell, l'ermita romànica de Sant Miquel i les restes del castell del Montmell. Una mica més avall, al km 30, s'agafa una desviació que porta a una àrea de lleure. L'itinerari retorna al camí previ, des d'on es baixa a migdia a la Juncosa del Montmell, cap d'un extens terme municipal amb un nucli urbà molt bonic. Per arribar al punt final de l'excursió, s'ha de seguir cap al SE per la carretera TV-2401 que porta a la Bisbal del Penedès. Al cap de 40 km, s'accedeix a la Bisbal del Penedès, punt final de l'itinerari. A la Bisbal, es pot visitar l'església de Santa Maria i la casa de Cal Magre, amb unes boniques arcades de pedra. Llocs emblemàtics Cal Magre Església de Santa Maria Capella de Sant Llorenç Sant Marc Aiguaviva La Juncosa del Montmell Coll de l'Olivera Coll del Montmell Ermita de Sant Marc Ermita de Sant Miquel del Montmell Castell del Montmell Vall de Sant Marc Vall de Sant Marc Església de Sant Jaume Comarques:Baix Penedès Distància:40.0 km Senyalització:Sí Durada:24 h Temes:Natura | Cultura                                        Veure hotels aqui                                  Veure restaurants aqui Criteris d´us de les rutes Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo. Dada de actualitzación: 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, el montmell, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja