Pels Ports fins al mas del Torrero

Mont-ral

Ascensió al refugi de mas del Torrero, al costat de Terranyes, des d'on es tenen bones vistes d'aquestes escarpades, feréstegues i boscoses muntanyes dels Ports d'Arnes, en ple Parc Natural dels Ports, al sud de la Terra Alta. Es contemplen també dos gegantins exemplars de pinassa: lo Pimpoll i lo Pi Ramut. Per arribar al punt de partida de l'excursió cal sortir d'Horta de Sant Joan per la carretera local T-334 en direcció sud fins a la cruïlla amb la carretera d'Arnes i prendre la pista asfaltada de 9 km que surt enfront de l'encreuament, en direcció sud, fins al mas de la Franqueta. Es continua per la dreta, es travessa el riu dels Estrets i, ja per pista sense asfaltar, s'arriba al coll de Miralles, on es pot estacionar el cotxe (5 km més). Aquí es pren un camí indicat amb fites que des de l'esquerra de la pista remunta al refugi de mas del Torrero. Als 10 min de camí es troba lo Pimpoll i, tot seguit, lo Pi Ramut, dos arbres monumentals que destaquen entre l'arbrada. Es puja pel coll de l'Ereta (20 min) per un tram força emboscat fins a sortir, als 40 min, a una zona pedregosa on un molló indicarà el camí, ara poc visible, endinsant-se al bosquet. En sortir d'un tram petit de bosc, als 45 min, s'accedeix al llom pelat de la carena i es prossegueix, virant cap a la dreta, per un camí molt poc marcat a l'inici avançant amb l'ajuda de fites de pedra i que, en deixar la zona rocosa, anirà definint-se cada vegada més, tot planejant pel llom. S'és al costat del cim de la Miranda de Terranyes, de 1.193 m d'altitud. Des d'aquí es té una ampla panoràmica que abasta, a ponent, la Penyagalera i les terres del Matarranya, al sud-est el mont Caro, al Baix Ebre, i, al nord, les roques d'en Benet. Més endavant, gairebé a l'hora de camí, es troba un petit desviament a mà dreta que porta, als tres quarts d'hora de trajecte, al refugi de mas del Torrero, que disposa d'una cisterna d'aigua. En aquest punt es desfà el camí.   Llocs emblemàtics El refugi de Mas del Torrero Terranyes Miranda de Terranyes Coll de l'Ereta Lo Pi Ramut Lo Pimpoll Coll de Miralles Vistes panoràmiques des de Terranyes Ports de Tortosa i de Beseit Comarques:Terra Alta Distància:5.4 km Desnivell Pujada:360.0 m Desnivell Baixada:360.0 m Senyalització:Sí Durada:1 h 45 min Temes:Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja