Montagut

El Montmell

Curta excursió a peu per visitar l'ermita de Sant Jaume i coronar el cim de Montagut, de 964 m d'altitud, situat a l'extrem occidental de la serra d'Ancosa en un indret bonic i agradable. Bona panoràmica sobre l'Alt Camp i la propera serra del Montmell. Per fer aquest itinerari cal anar a Querol, al peu de la carretera C-37 (entre el municipi del Pont d'Armentera i el nucli d'Esblada, a la conca del Gaià), a l'extrem nord-occidental de l'Alt Camp. A Querol cal anar a buscar una pista asfaltada que porta a Pontons i que en part coincideix amb un sender PR, marcat amb senyals blancs i grocs, que se segueix fins a arribar al coll de Montagut (3,7 km, 841 m), on es deixa el vehicle. En aquest punt cal agafar el trencall de l'esquerra que porta a Sant Jaume de Montagut. Després de 0,8 km (0 h 12 min), es troba un encreuament de camins senyalitzat. Cal seguir el camí de la dreta -de Santes Creus- que, en molt poca estona, mena a l'ermita romànica de Sant Jaume de Montagut (0,9 km, 862 m). A continuació es prossegueix per la pista del costat de l'ermita en direcció al bosc. Als 150 m es deixa la pista girant a la dreta bosc amunt per un caminet. Als 30 minuts s'és en un bon punt d'observació de la serra del Montmell. Només falten 50 m per arribar al cim del turó. En un parell de minuts s'és a Montagut, cim de 964 m d'altitud i fi de l'itinerari (1,45 km). Hi ha una bona panoràmica sobre l'entorn i la serra del Montmell. El retorn es fa pel mateix camí. Llocs emblemàtics Panoràmica del Montmell Coll de Montagut Cim de Montagut Església de Sant Jaume de Montagut Comarques:Alt Camp Distància:3.0 km Desnivell Pujada:150.0 m Desnivell Baixada:150.0 m Senyalització:Parcialment Durada:1 h Temes:Natura | Cultura Tipologies:Rutes a peu en família     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, el montmell, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja