L'entorn rural de Pradell de la Teixeta i Porrera

Falset

Entre camps de conreu, on destaca l'avellaner, i boscos, el trajecte enllaça Pradell de la Teixeta amb Porrera, poble on darrerament està tornant a prendre força el cultiu de la vinya. Hi ha un evident contrast paisatgístic entre ambdues poblacions, verd i boscós a Pradell i d'escassa vegetació i nues muntanyes a Porrera. S'arriba a Pradell de la Teixeta, punt de sortida de l'itinerari, per la carretera local TV-3223 des del km 849 de la N-420 entre Riudecols i Falset. De Pradell de la Teixeta (464 m) cal sortir per la mateixa carretera d'accés i remuntar fins a la carretera N-420 de Falset a Reus. En arribar-hi cal prendre el pas soterrat i agafar la carretera N-420 en direcció a Falset (km 1,50, 540 m), al sud-oest, en baixada. Més endavant (km 2,81, 515 m) es pren una pista cimentada a la dreta que puja amb força. 1 km més amunt s'arriba a una bifurcació (km 3,75, 579 m): s'agafa la pista de l'esquerra, per l'interior del bosc, recordant que es tornarà per la pista de la dreta. Es desemboca a un coll (km 3,95, 604 m) tot just deixada una pista a l'esquerra que duu a Falset. Es baixa per la mateixa pista principal entre camps d'avellaners fins a una línia elèctrica (km 4,62, 535 m) que es travessa, deixant a l'esquerra una pista que baixa, al nord-oest, al mas del Peri Pau, des d'on s'ha perdut el camí que duria al mas de l'Ardévol i a la carretera T-740 de Falset a Porrera. Per això cal anar a la carretera T-740 seguint la pista al nord, que acaba sobtadament 200 m després (km 4,81, 524 m). Aquí cal baixar de la bicicleta i seguir a peu uns 180 m al nord-oest seguint les rengleres d'avellaners sense perdre alçada. Pocs metres després d'un suau serrat se surt a un revolt d'una altra pista (km 4,99, 528 m) que, baixant-la a l'esquerra, durà a la T-740. En arribar a la carretera T-740 (km 5,73, 412 m), de Falset a Porrera, es tomba a mà dreta baixant fins al collet de les Sentius (km 7,60, 384 m), on s'agafa la pista de l'esquerra que, seguint el camí vell de Falset a Porrera, i coincidint amb el GR 174, baixa a Porrera passant pel costat d'un camp de futbol. Un cop a la plaça de Catalunya, a l'entrada de Porrera (km 8,81, 300 m), cal girar a l'esquerra per sortir a la T-7401. S'agafa la carretera a l'esquerra, pujant en direcció est cap al coll de la Teixeta i Reus, fins a una pista que surt a la dreta (km 11,25, 372 m), volta el barranc de les Valls (km 11,30, 370 m) i planeja per agafar uns metres a l'oest el barranc de les Porreres. Es puja tot el camí de les Esporreres fins a un coll (km 14,56, 608 m) de nou sobre Pradell. La ruta encara puja uns metres (km 14,80, 611 m) i tot seguit, després d'un collet, arriba a la bifurcació amb la pista asfaltada (a mà esquerra) que s'ha pres a l'inici de l'excursió des de la carretera (km 14,96, 579 m): cal prendre-la de baixada fins a la mateixa. Un cop a la N-420 (km 15,91, 515 m), en lloc de desfer el camí de l'inici fins al pas soterrat, es proposa l'alternativa de baixar directament a Pradell per un corriol tècnicament difícil. El corriol surt 100 m més amunt de l'antiga carretera, que ha estat tallada per la nova, a tocar del mas del Maco. Llocs emblemàtics Barranc de les Sentius Les masies del terme Rentadors del poble Comarques:Priorat Distància:16.39 km Desnivell Pujada:490.0 m Desnivell Baixada:490.0 m Senyalització:No Durada:1 h 45 min Temes:Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/02/2007

Etiquetes: costa daurada, falset, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja