Utilitzem galetes pròpies i de tercers per a recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com l'anàlisis dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, a la nostra Política de galetes

L'entorn rural de Pradell de la Teixeta i Porrera

Falset

Entre camps de conreu, on destaca l'avellaner, i boscos, el trajecte enllaça Pradell de la Teixeta amb Porrera, poble on darrerament està tornant a prendre força el cultiu de la vinya. Hi ha un evident contrast paisatgístic entre ambdues poblacions, verd i boscós a Pradell i d'escassa vegetació i nues muntanyes a Porrera. S'arriba a Pradell de la Teixeta, punt de sortida de l'itinerari, per la carretera local TV-3223 des del km 849 de la N-420 entre Riudecols i Falset. De Pradell de la Teixeta (464 m) cal sortir per la mateixa carretera d'accés i remuntar fins a la carretera N-420 de Falset a Reus. En arribar-hi cal prendre el pas soterrat i agafar la carretera N-420 en direcció a Falset (km 1,50, 540 m), al sud-oest, en baixada. Més endavant (km 2,81, 515 m) es pren una pista cimentada a la dreta que puja amb força. 1 km més amunt s'arriba a una bifurcació (km 3,75, 579 m): s'agafa la pista de l'esquerra, per l'interior del bosc, recordant que es tornarà per la pista de la dreta. Es desemboca a un coll (km 3,95, 604 m) tot just deixada una pista a l'esquerra que duu a Falset. Es baixa per la mateixa pista principal entre camps d'avellaners fins a una línia elèctrica (km 4,62, 535 m) que es travessa, deixant a l'esquerra una pista que baixa, al nord-oest, al mas del Peri Pau, des d'on s'ha perdut el camí que duria al mas de l'Ardévol i a la carretera T-740 de Falset a Porrera. Per això cal anar a la carretera T-740 seguint la pista al nord, que acaba sobtadament 200 m després (km 4,81, 524 m). Aquí cal baixar de la bicicleta i seguir a peu uns 180 m al nord-oest seguint les rengleres d'avellaners sense perdre alçada. Pocs metres després d'un suau serrat se surt a un revolt d'una altra pista (km 4,99, 528 m) que, baixant-la a l'esquerra, durà a la T-740. En arribar a la carretera T-740 (km 5,73, 412 m), de Falset a Porrera, es tomba a mà dreta baixant fins al collet de les Sentius (km 7,60, 384 m), on s'agafa la pista de l'esquerra que, seguint el camí vell de Falset a Porrera, i coincidint amb el GR 174, baixa a Porrera passant pel costat d'un camp de futbol. Un cop a la plaça de Catalunya, a l'entrada de Porrera (km 8,81, 300 m), cal girar a l'esquerra per sortir a la T-7401. S'agafa la carretera a l'esquerra, pujant en direcció est cap al coll de la Teixeta i Reus, fins a una pista que surt a la dreta (km 11,25, 372 m), volta el barranc de les Valls (km 11,30, 370 m) i planeja per agafar uns metres a l'oest el barranc de les Porreres. Es puja tot el camí de les Esporreres fins a un coll (km 14,56, 608 m) de nou sobre Pradell. La ruta encara puja uns metres (km 14,80, 611 m) i tot seguit, després d'un collet, arriba a la bifurcació amb la pista asfaltada (a mà esquerra) que s'ha pres a l'inici de l'excursió des de la carretera (km 14,96, 579 m): cal prendre-la de baixada fins a la mateixa. Un cop a la N-420 (km 15,91, 515 m), en lloc de desfer el camí de l'inici fins al pas soterrat, es proposa l'alternativa de baixar directament a Pradell per un corriol tècnicament difícil. El corriol surt 100 m més amunt de l'antiga carretera, que ha estat tallada per la nova, a tocar del mas del Maco. Llocs emblemàtics Barranc de les Sentius Les masies del terme Rentadors del poble Comarques:Priorat Distància:16.39 km Desnivell Pujada:490.0 m Desnivell Baixada:490.0 m Senyalització:No Durada:1 h 45 min Temes:Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/02/2007

Etiquetes: costa daurada, falset, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja