L' Ermita d' Abellera

L'Albiol
LŽ Ermita dŽ Abellera

Aquesta ruta discorre pel paratge natural de les muntanyes de Prades i s'enfila fins a un magnífic mirador sobre la frondosa capçalera de la vall del riu Brugent, coronat per l'ermita de l'Abellera, erigida el segle XV dins d'una balma. El punt de partida de la ruta és la plaça Major de Prades, amb la seva curiosa font esfèrica renaixentista. Per arribar-hi des de Reus cal agafar la carretera C-14 en direcció a Montblanc. A l'alçada d'Alcover cal girar a mà esquerra per la TV-7041 cap a Mont-ral i Capafonts. Després cal girar a mà dreta per la T-704 fins a Prades. S'ha de sortir de la vila per la plaça Major passant pels antics porxos i portals de la muralla que hi ha al costat de l'església en direcció est, deixant el temple a l'esquerra. Se surt a la plaça de Sant Roc, travessada per la carretera. Tot seguit s'ha de girar a mà dreta i després a mà esquerra, deixant la plaça pel carrer de la Cavalla, al començament del qual hi ha cartells que indiquen el camí de Sant Jaume i el de l'Albiol a Reus. Es continua pel carrer de Pablo Picasso i es desemboca al camí de l'Abellera. Tot seguint el camí, es voreja el petit santuari de Sant Antoni i, una mica més endavant, després d'haver deixat enrere una bassa i un safareig abandonat, cal continuar per la pista de terra que hi ha a mà dreta. Cal ignorar el camí que, per l'esquerra, condueix a uns camps. S'ha de seguir per un sender de roques vermelles i que està senyalitzat amb algunes marques blanques i grogues. Quan es porten uns 25 min de trajecte, el sender arriba a un camí cimentat que duu al coll de Sant Roc, on es troba la diminuta ermita del mateix nom, i va baixant suaument fins a una esplanada que està al costat de l'ermita de la Mare de Déu de l'Abellera. 10 min després s'arriba a l'ermita, girant a l'esquerra després d'una esplanada prevista per aparcar. L'església està encerclada per una barana de pedra i s'accedeix al recinte per una porta que hi ha a l'entrada de la balma. Per tornar només cal desfer el camí. Des d'aquest punt també surt un altre sender GR que duu a Capafonts, poble perfectament visible des de l'ermita. Llocs emblemàtics El coll i l'ermita de Sant Roc Les portes de la muralla Ermita de la Mare de Déu de l'Abellera Ermita de Sant Antoni La plaça Major i la font renaixentista Església de Santa Maria Comarques:Baix Camp Distància:4.0 km Desnivell Pujada:100.0 m Desnivell Baixada:100.0 m Senyalització:Sí Durada:1 h 10 min Temes:Natura | Cultura   Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, l'albiol, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja