De la Joncosa del Montmell a Selma

El Montmell

L'itinerari recorre les serres del Montmell i del puig de les Forques, limítrofes de l'Alt Camp i el Baix Penedès i separades per la bonica vall de Sant Marc. Hi ha trams de sender tècnics i molt tècnics que són, però, evitables. L'inici de l'itinerari és la Joncosa del Montmell. Per accedir-hi des del Vendrell cal prendre la carretera C-51 en direcció a Rodonyà, trencar a la dreta per la TP-2402 fins a la Bisbal del Penedès i continuar cap al nord-oest per la TV-2401. Hi ha un accés a la C-51 des de l'A-2, sortida 11, i des de la N-340 pel Vendrell. El km 0 és la placeta del poble, des d'on es baixa a la carretera en direcció a Masllorenç. 250 m més enllà es deixa la carretera i s'agafa la pista de la dreta que puja cap a l'església Nova i la vall de Sant Marc; es deixa un trencall a la dreta i se segueix cap a l'àrea de pícnic. Es passa l'església Nova i el trencall (km 3,34) que duu a Sant Miquel, una ermita romànica enfilada a mà dreta i al cim de la serra. Més amunt, es creua el collet de Sant Pere o del Montmell (km 3,68, 649 m) i es baixa seguint els revolts de la pista. Al km 4,64 es deixa una desviació a mà dreta (586 m) que va a can Magí Vidal i que s'utilitzarà després per tornar. Més avall, al km 5,75, es gira a la dreta. Se surt a la carretera TV-2443 (km 7,33) i se segueix cap a l'esquerra fins al torrent de Manlleva (km 7,66, 498 m), on es pren la pista de la dreta que passa pel costat de la Manlleva i du al coll de Selma. Al km 9,35 es deixen dos trencalls a mà dreta i, més endavant, alguns de secundaris a l'esquerra. Seguint la pista principal s'arriba al trencall de la Manlleva (km 10,08) i es continua per la dreta. S'arriba al coll al km 11,25 (625 m), es gira a l'esquerra per una pujada, es deixen tots els trencalls a la dreta (km 11,65), es passen les runes de la masia Portella, en un trencall es gira a la dreta (km 12,46) i s'arriba a Selma al km 12,80. El poble, abandonat, està situat a la falda del puig de les Forques (800 m), al cim del qual hi ha les ruïnes d'un castell. Es fa la circumval·lació del puig en direcció contrària a les agulles del rellotge i es retorna a la bifurcació del coll de Selma (km 14,34). Es retorna al coll (km 15,56, 625 m), es travessa i s'agafa una pista que, baixant suaument cap al nord-est, separa el conreu del bosc. Al km 17,12 es gira bruscament per la pista de la dreta i es retorna al sud sud-oest. Es passa can Vinyals i, més endavant, can Solà, que es deixa a la dreta. Al km 19,70 es passa per la bassa del costat de la font del Bosc (endins, a la dreta). 600 m més avall se surt a la carretera TV-2443 (km 20,34, 572 m) i es gira a la dreta pujant. Una mica més enllà es deixen els masos i s'arriba al coll (km 21,29, 627 m) amb un camí a l'esquerra que puja a l'ermita romànica de Sant Marc. Se segueix davallant per la carretera i, 1800 m després, al km 21,48, es pren la pista de can Magí Vidal a l'esquerra. Es passa el mas i es puja tot deixant trencalls a l'esquerra i a la dreta fins a enllaçar amb la pista d'anada (km 23,39, 586 m) sota el coll de Sant Pere. Es puja desfent el camí de l'anada fins que, passada l'església Nova, al primer revolt, es pot agafar una baixada alternativa pels pendents tallafocs que porten directament a sobre de la Joncosa. Tram molt tècnic. Al km 26,26 se surt a la carretera TV-2401 de la Joncosa a la Bisbal del Penedès i es gira a la dreta en direcció a aquesta primera població, on es torna al km 26,93. Llocs emblemàtics Castell de Selma Puig de les Forques Poble abandonat de Selma Coll de Selma Mas Campanera Can Magí Vidal Vall de Sant Marc Comarques:Alt Camp | Baix Penedès Distància:26.93 km Desnivell Pujada:780.0 m Desnivell Baixada:780.0 m Senyalització:Parcialment Durada:3 h Temes:Esport | Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 22/02/2007

Etiquetes: costa daurada, el montmell, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja