Gandesa: el Puig Cavaller

Falset

Excursió que s'inicia a Gandesa i que corona el cim del proper puig Cavaller tot ascendint per un bonic bosc. Des de dalt hi ha una espectacular panoràmica de la plana de la Terra Alta, al nord, la zona del massís dels Ports, al sud-oest, i dels cingles de la serra de Pàndols, al sud-est. A Gandesa, punt de partida del recorregut, s'arriba per la carretera N-420 provinent de Falset i Móra la Nova. Se surt del carrer Bassa d'en Gaire -situat a la carretera TV-3531, que es dirigeix a Bot-, on hi ha un parc que disposa d'ombra i d'una font per omplir les cantimplores. 0,00 km (364 m). Es travessa la carretera i, pel carrer Pou Nou, que surt de davant del parc, s'arriba al del Calvari, que se segueix en direcció sud. Allà cal cercar les marques blanques i grogues del sender PR C-27, que no es deixaran fins al cim. 0,19 km (370 m), 0 h 03 min. Bifurcació: s'agafa la pista de l'esquerra (Camí dels Perdigons), que surt en direcció SE. Al SO es pot contemplar lo Calvari, amb la petita capella al capdamunt. 1,14 km (436m), 0 h 18 min. Bifurcació. S'abandona la pista i es puja pel sender de l'esquerra (S), on es veuen les traces d'una riera. 1,29 km (474 m), 0 h 22 min. Un cop dalt, cal prendre la pista que avança en direcció S/SE per la dreta de les oliveres. 1,56 km (488 m), 0 h 25 min. Font de l'Heura. Es fa un gir de 180º i, en direcció E, s'agafa el sender que remunta fins a la carena i que seguirà en direcció S entre boscos i clarianes. 2,42 km (560 m), 0 h 40 min. Es desemboca finalment a la pista que fa estona que es divisa. Cal agafar-la a mà dreta en direcció S/SO, cap amunt, superant una cadena i arribant a l'antena on s'acaba. 2,83 km (618 m), 0 h 45 min. Un cop a l'antena, es voreja l'estructura per l'esquerra fins que es veu davant (SE) la roca del puig Cavaller. Cal dirigir-s'hi en direcció SE fins a agafar un sender que, amb una forta pujada, voreja el rocam, primer pel vessant NE i després pel SO, fins a la punta més occidental, on es troba el camí que cal prendre (NE) fins al cim. 3,25 km (706 m), 1 h 10 min. Puig Cavaller. El camí de tornada a Gandesa és el mateix que l'usat per a l'anada (el PR hi torna fent una volta de gairebé 2 h per la vallada d'en Torner i la Fonteta). 6,49 km (364 m), 2 h. Gandesa. Punt de sortida i final de l'itinerari. Llocs emblemàtics Font de l'Heura Lo Calvari El bosc de puig Cavaller Comarques:Terra Alta Distància:6.49 km Desnivell Pujada:360.0 m Desnivell Baixada:360.0 m Senyalització:Sí Durada:2 h Temes:Natura   Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/12/2008

Etiquetes: costa daurada, falset, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja