Utilitzem galetes pròpies i de tercers per a recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com l'anàlisis dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, a la nostra Política de galetes

D'Arnes al Matarranya

Mont-ral

Magnífic recorregut pel vessant nord-occidental dels Ports, els veritables ports de Beseit, enmig d'un paisatge espectacular i salvatge. Es visita la solitària ermita de Sant Miquel d'Espinalvà. Es pot aprofitar la ruta per conèixer les famoses gúbies del Parrissal. Cal sortir d'Arnes en direcció a Beseit. El trajecte es pot fer en bicicleta o en cotxe. Des de Beseit, que es troba a la comarca catalanoparlant del Matarranya, a l'Aragó, cal prendre el camí que porta al Parrissal fins a la desviació de Fredes, pista que s'utilitzarà per a la pujada. Allà s'aparca el cotxe i s'inicia l'itinerari (km 0). Es passa el passallís del Matarranya i es remunta el camí fins a un collet que té una bona vista del barranc de Formenta. Es baixa al pla de Riquet i, al km 5,8, es troba una bifurcació. Es continua per la dreta i es travessa el torrent de Formenta deixant el mas del mateix nom a mà esquerra. Al km 7,7 es travessa el torrent del Joanot i, seguint recte, es comença a pujar. Es voreja un refugi i es continua pujant fins al coll d'Ansiset. Just després de passar el coll es deixa un trencall a mà dreta i una pista a mà esquerra. Es continua recte fins al collet de les Clotes de Ventura, al km 11,5, i, al km 12,9, s'arriba al coll de la Creu, que és a 1.225 m. S'és a dalt del Port. A la dreta, en direcció sud, s'agafa la pista de Fredes. Al km 15,3 es passa el Pinar Pla i se segueix cap a la dreta, per la pista principal, deixant el GR-7 a mà esquerra. S'arriba al coll dels Tombadors (km 18). Aquí es deixa la pista de Fredes i una desviació immediata a mà esquerra i es continua pel trencall de la dreta, pujant tot planejant. Al km 19,4 es deixa una desviació a mà esquerra, una mica més endavant una a la dreta i comença una baixada suau. Més enllà es passa la desviació dels masos de la Morera. Ja es veu l'ermita de Sant Miquel d'Espinalvà. Al km 22,3 hi ha un trencall a mà esquerra que s'haurà de seguir després de tornar de l'ermita. L'ermita està mig enrunada, però té una panoràmica molt bonica. Es baixa i s'agafa el camí esmentat que, al començament, és un xic irregular. Cal seguir el camí que passarà per sota de Sant Miquel. Més endavant es deixa a mà dreta, al costat d'una bassa, un camí que porta al coll d'Ansiset, al camí de pujada als Ports. Al km 25,2 s'arriba a una altra bifurcació, en forta baixada: se segueix cap a mà esquerra i es deixa a la dreta el collet de la Massanera. Al km 27,3 s'arriba al mas del Frare, abandonat. Es voreja, deixant-lo a mà dreta, per un corriol poc marcat que baixa i que té algun tram difícil. Més avall s'arriba a un altre mas abandonat, el mas Roig, es passa prop d'unes balmes i es baixa amb trams de fort pendent fins al fons de la vall del Pena. Al km 28,5 s'arriba a la pista del riu Pena i es gira a la dreta. Se segueix la vall per la pista principal deixant trencalls secundaris. Més enllà, abans d'arribar a un túnel que hi ha al costat del pantà (km 34,4), es gira a la dreta, es travessa el riu i es voreja el pantà del Pena. Al km 37,9 hi ha una bifurcació: cal seguir cap a mà dreta fins a Beseit. Es travessa el poble i es torna a Arnes o se segueixen les indicacions del Parrissal fins al punt de sortida (km 45), segons el cas. Fi de l'itinerari.   Comarques:Terra Alta Distància:45.0 km Desnivell Pujada:1000.0 m Desnivell Baixada:1000.0 m Senyalització:No Durada:4 h 30 min Temes:Esport | Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja