Utilitzem galetes pròpies i de tercers per a recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com l'anàlisis dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, a la nostra Política de galetes

El castell de Tamarit

Altafulla

Excursió curta i molt agradable a la cala Tamarit a través d'un tram de costa rocós i de gran bellesa, la punta de la Móra, efectuada des d'un dels pocs castells vora el mar de Catalunya. Malgrat el seu veïnatge amb Altafulla -població molt bonica i tan propera que la visita hi és obligada-, Tamarit pertany al municipi de Tarragona. Per iniciar aquest itinerari cal situar-se al peu del castell de Tamarit tot deixant el vehicle a l'esplanada del darrere del castell. S'hi arriba per l'autopista AP-7, sortida 45, o bé directament des de la carretera N-340 seguint les indicacions a la urbanització de la Móra (entre Altafulla i Tarragona). També s'hi pot fer cap caminant en dos quarts i mig d'hora des de l'estació de tren d'Altafulla, baixant fins a la platja i, pel camí que la voreja, dirigint-se cap a ponent fins al castell. Des del castell cal seguir el camí que, resseguint la costa cap a ponent, transcorre pel rocam on s'han format penya-segats. Després de caminar un quart d'hora s'arriba a un pi rodejat d'unes roques foradades. Ara el camí s'enlaira i, de seguida, s'és a una de les pistes de la urbanització, una mena de camí de ronda sobre el mar, que se segueix durant uns 400 m. Als 20 min es deixa aquesta pista i se segueix recte a través del bosc fins a arribar a una petita cala. Es passa la cala i es puja de nou cap al bosc per arribar al mirador des d'on ja es contempla la cala de la punta de la Móra. Es continua pel bosc durant 5 min més fins a baixar a aquesta platja, on s'acaba l'itinerari. El camí de retorn és el mateix que el d'anada. Llocs emblemàtics La cala Tamarit El castell de Tamarit Els penya-segats de la punta de la Móra Comarques:Tarragonès Distància:2.8 km Desnivell Pujada:60.0 m Desnivell Baixada:60.0 m Senyalització:No Durada:1 h Temes:Natura | Cultura                                               Veure hotels aqui                                        Veure restaurants aqui   Criteris d´us de les rutes Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo. Dada de actualitzación: 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, altafulla, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja