Del Vendrell a la platja de les Madrigueres

Calafell

Des del Vendrell, i passant per una zona força humanitzada de carrers, carreteres i urbanitzacions, s'arriba a la platja de les Madrigueres. Aquesta és una zona costanera protegida que manté un ecosistema dunar ben conservat, on crien nombroses espècies d'ocells com el corriol. Gran part del trajecte discorre per un sender de petit recorregut senyalitzat amb marques blanques i grogues (el PR C-12). 0 km (46 m). Es parteix del Vendrell per un camí que surt a la dreta (S) del cementiri i en voreja els murs. En una de les seves parets apareixen les primeres marques blanques i grogues que cal seguir durant bona part del recorregut. 0,4 km (50 m), 0 h 05 min. Es passa pel pas soterrani que travessa la N-340: la pista continua paral·lela a la carretera i segueix recte (camí pedregós). 0,9 km (51 m), 0 h 13 min. S'arriba a la urbanització Eden Park pel camí que ara discorre entre murs. Es passa pel costat d'un parc infantil, es baixa pel carrer de la dreta (S; c/ Josep Aixelà) i, al final d'aquest, ja se surt de la urbanització. Es continua recte per aquesta pista. 2,3 km (43 m), 0 h 33 min. Es travessa l'autopista Pau Casals (la C-32) per un pont als 42 min i es baixa en direcció al mar (SE). Es continua recte per la mateixa pista deixant un camí que la travessa. 3,2 km (30 m), 0 h 46 min. S'accedeix a la urbanització Calafell Residencial pel carrer Miquel Servet, que se segueix recte fins a prendre el dels Drs. A. Sabin i L. E. Salk que baixa a mà dreta (SO) seguint els senyals blancs i vermells del GR 92. Al final d'aquest carrer se surt de la urbanització sense deixar la pista. 4 km (7 m), 0 h 57 min. Es travessa una riera i als pocs metres es desemboca a la carretera TV-2127: cal seguir-la a l'esquerra (SE) fins a la platja de les Madrigueres. 5,4 km (0 m), 1 h 17 min. Platja de les Madrigueres. Aquesta és una zona protegida on nombroses aus hi nidifiquen. Enfront de la platja s'ha aprofitat un alguer com a reserva de l'avifauna i la flora d'aquest entorn marítim. Es torna per la mateixa carretera. 6,3 km (7 m), 1 h 30 min. S'agafa el trencall que surt a mà dreta (E) poc després de la via del tren tot seguint el GR. Es tornen a trobar també les marques blanques i grogues del PR C-12. 7 km (15 m), 1 h 40 min. Bifurcació: es deixa el PR C-12, que continua recte, i es pren un trencall de l'esquerra (NO). Als 200 m s'arriba a una nova bifurcació i se segueix pel camí de la dreta (NE), que es deixa tot seguit per continuar per un altre que surt a l'esquerra (NE). Es troba una reixa a mà dreta: cal resseguir-la fins a retrobar la pista de l'anada. 7,9 km (33 m), 1 h 53 min. S'agafa aquesta pista per l'esquerra (NO) i es desfà el camí fins al punt de sortida (km 10,8, 46 m, 2 h 35 min). Llocs emblemàtics Alguer de la platja de les Madrigueres Avifauna de la platja de les Madrigueres Platja de les Madrigueres Comarques:Baix Penedès Distància:10.8 km Desnivell Pujada:75.0 m Desnivell Baixada:75.0 m Senyalització:Sí Durada:2 h 35 min Temes:Natura                                         Veure hotels aqui                                   Veure restaurants aqui   Criteris d´us de les rutes Fuente: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo. Fecha de actualización: 13/12/2008

Etiquetes: costa daurada, calafell, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja