Panoràmiques des del Mont Caro

Mont-ral

Aquest recorregut duu fins al cim del Mont Caro, en una zona declarada parc natural l'any 2001 (el Parc Natural dels Ports) per la seva riquesa botànica i faunística (és la reserva de cabra hispànica més important de tot l'Estat). Al Mont Caro, sostre del massís, hi arribem per la carretera del Cargol, tota en forma d'esses. Un cop dalt, es pot contemplar el magnífic paisatge muntanyenc circumdant i tot el delta de l'Ebre. Se surt de Tortosa a ponent per la carretera de Roquetes (la T-341). Si s'està al nucli antic de la ciutat, caldrà agafar el pont de l'Ebre. En menys de 2 km, s'arriba a Roquetes. Aquest poble agrícola i industrial, que no deixa de tenir un aire modern, cada vegada està més a prop dels barris tortosins de Ferreries i de Jesús. Tot seguit, cal prendre la carretera T-342 cap als Reguers, que també ens condueix al paratge del Toscà i al poble d'Alfara de Carles. Al km 5,3, es pren un trencall indicat a mà esquerra que porta fins al cim del Caro. Aquesta carretera és més estreta i passa pel canal de Xerta. Poc després, comença la pujada per la muntanya. 10 km més endavant, s'accedeix al pas del Cargol, on hi ha una curiosa font amb un caragol de pedra i un mirador. Una mica més enllà, la carretera passa per un indret on hi ha una roca amb l'estàtua d'una cabra hispànica. L'ascensió cap al cim continua per la tossa de la Reina i pel Portell. Encreuament al km 20,3: es deixa una desviació a la dreta i se segueix en direcció al Caro. Poc després, s'és al cim del Caro, on hi ha una imatge de la Mare de Déu, i es gaudeix d'una magnífica vista de la vall i del delta de l'Ebre. En dies clars, fins i tot es poden arribar a veure els Pirineus i les Illes. De tornada, quan s'arriba al trencall de la pujada, ara als 27,5 km de la ruta, es pot aprofitar i girar a l'esquerra per anar a visitar la vall del Mascar. Si no es disposa de prou temps, es pot regressar directament a Tortosa. Fi de l'itinerari. Llocs emblemàtics El Portell Monument a la cabra salvatge Font del Cargol El pas del Cargol Vall del Mascar Tossa de la Reina Comarques:Baix Ebre Distància:30.0 km Senyalització:Sí Durada:2 h 30 min Temes:Natura Tipologies:Patrimoni paisatgístic     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 15/04/2010

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja