El mausoleu romà de Centcelles

Constantí

Recorregut que s'inicia a la Selva del Camp, a la comarca del Baix Camp, i que entre horts i camps d'ametllers arriba al mausoleu romà de Centcelles, antiga edificació paleocristiana del segle IV. 0 km (233 m). La ruta comença a la plaça del Portal d'Avall de la Selva del Camp (per arribar-hi cal prendre l'autopista AP-7 -sortida 34- fins a Reus, la C-14 en direcció a Montblanc i trencar a mà esquerra per la TV-7048). Se surt (SO) pel Raval de Sant Rafael per prendre tot seguit el primer carrer de la dreta (O). Es tomba a la primera cantonada a l'esquerra (S) seguint pel carrer de l'Hort dels Ferros fins a arribar al del Vilar, que s'agafa a mà dreta (SO) fins a l'avinguda de la Llibertat, on es tombarà a mà esquerra (E) en direcció a Reus. En arribar a una rotonda es pren la carretera de la dreta (SO) cap a Almosta. 1 km (222 m). S'agafa la primera pista asfaltada de l'esquerra (SE). 1,4 km (207 m). Es travessa la via del tren per un pas soterrani. 1,9 km (191 m). S'arriba a la carretera C-14. La pista continua davant, a l'altra banda; no obstant, per creuar la carretera s'ha d'anar a la dreta (O) resseguint-la fins a passar pel pont que permet travessar-la. Se segueix per la pista sempre recte. Es deixen enrere diferents masos i l'hotel Passamaner. 4,6 km (142 m). Es desemboca a una pista transversal i es continua per l'esquerra (NE). Es creua una altra carretera i se segueix per la pista seguint les marques d'un PR. Als 400 m es deixa un trencall a mà dreta que porta a un mas i es continua recte. 5,6 km (145 m). S'arriba a una cruïlla i es gira a la dreta (SE): es troben les marques blanques i vermelles del GR 65-5, que se seguiran fins a Constantí. 6,7 km (148 m). Es travessa una carretera i es continua per la pista seguint les marques del GR. 7.6 km (126 m). Es creua la via del tren i se segueix recte fins a sortir a la carretera, que cal prendre a mà esquerra (SE) en direcció a Constantí. 10,5 km (84 m). S'accedeix a una rotonda: es continua en direcció a Constantí Nord. S'entra a Constantí per la carretera de la Selva, es creua el carrer Pare Claret i se segueix pel de les Creus, des d'on cal tombar a l'esquerra pel de Sant Cristòfol (NE). S'arriba a la plaça Mossèn Cinto, es gira a l'esquerra (NE; c/ dels Horts) fins al final de la baixada i es continua a la dreta (E) pel carrer Gaudí, on ja s'indica la vil·la romana de Centcelles. Es va seguint la senyalització, que fa donar la volta a una pista poliesportiva i girar a la dreta pel carrer de Centcelles (N), al final del qual es troba un camí a la dreta (E) que porta fins a l'aparcament del recinte arqueològic. 12,7 km (42 m). El mausoleu funerari de Centcelles està construït sobre una important vil·la romana i destaca la seva cúpula semiesfèrica decorada amb mosaics. Es desfà el camí fins a tornar a la cruïlla de camins on coincidien les marques del PR i del GR (al km 5,6 de l'itinerari). 19,8 km (145 m). En aquest encreuament cal continuar pel camí de la dreta (NE) seguint les marques del GR. 20,7 km (138 m). S'arriba a una altra cruïlla, on hi ha una granja de porcs. Es prossegueix pel camí de l'esquerra (NO) seguint el GR en direcció al Camí de l'Horta. 23,4 km (198 m). Es creua la carretera seguint sempre els senyals del GR. 23,9 km (203 m). S'arriba a l'aturador del tren de la Selva del Camp, que cal travessar baixant per l'esquerra (S) fins a passar pel pas soterrani. S'entra a la Selva per l'avinguda del Camp que, després de pujar i decantar-se a l'esquerra, esdevé l'avinguda Joan Puig i Ferrater, que s'ha de remuntar fins al final. 24,8 km (233 m). Es retroba el punt d'inici. Llocs emblemàtics Ruralia del Tarragonès Mosaic de la cúpula de Centcelles Comarques:Tarragonès Distància:24.8 km Desnivell Pujada:270.0 m Desnivell Baixada:270.0 m Senyalització:No Durada:1 h 20 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 13/02/2008

Etiquetes: costa daurada, constantí, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja