L'entorn de Vimbodí i Poblet

Barberà de la Conca

Aquest recorregut és un autèntic passeig, sense excessiva dificultat, que combina l'asfalt i alguns camins que estan en molt bones condicions per poder pedalar. En pocs quilòmetres i envoltat de natura, entre boscos, vinyes i ametllers, el visitant es podrà fer una idea del magnífic patrimoni monumental amb què compta aquest municipi. Poblet i les seves antigues granges convertides en castells de ben segur que encisaran per la seva espectacular monumentalitat. Vimbodí El centre de Vimbodí ha estat escollit com a inici i final del recorregut. S'hi arriba des de Montblanc per la N-240 en direcció a Lleida. Se surt de l'inici del carrer Major cap a llevant passant per l'Ajuntament i travessant el riu de Milans gràcies a un pontet. S'arriba a la carretera TV-7002, molt a prop de l'ermita dels Torrents. Ermita de la Mare de Déu dels Torrents Aquesta ermita (km 1,50, 460 m), per la qual la població de Vimbodí sent una especial devoció, ha estat restaurada a poc a poc gràcies a l'esforç de la parròquia i de tots els habitants de la població. Un cop recuperada l'ermita, els treballs s'han centrat a condicionar tot l'entorn, on s'ha fet una zona per menjar i esbargir-se, a més d'un ampli aparcament. Fa uns anys s'hi establí un restaurant que ajuda a un major coneixement d'aquest conjunt. Cada cinc anys es fa una espectacular processó nocturna en la qual la imatge de la Mare de Déu recorre el trajecte que la separa del nucli de població. Milmanda Passada l'ermita comença una pujada. S'ha d'estar atent per agafar un camí de terra que surt a l'esquerra sota una línia elèctrica. Seguint aquest camí s'arriba a l'antiga Escurpianda (s. XII), anomenada actualment castell de Milmanda (km 3,00, 450 m). Es tracta d'una antiga granja del monestir de Santa Maria de Poblet que amb el pas dels anys ha adoptat un aspecte de castell. El camí discorre entre vinyes molt ben conreades. Sant Bernat Des de Milmanda el camí va paral·lel a la divisió municipal amb l'Espluga de Francolí. Després de creuar el riu Sec s'arriba a Sant Bernat (km 4,45, 454 m), un conjunt monumental format per una font i un cobert. Just en aquest punt s'ha de sortir un altre cop a la carretera TV-7001 i agafar-la cap a la dreta en direcció al monestir de Poblet. Es tracta d'un tram amb una pujada suau però continuada. Poblet Km 6,00, 492 m. És el lloc ideal per fer una parada i reposar. És aconsellable entrar al primer recinte del monestir, passant per la Porta de Prades. No cal anar més lluny, ja que a la dreta s'hi troben unes fonts rodejades d'arbres que donen una ombra que s'agrairà. Abans de tornar a emprendre la marxa, es pot passar per la Porta Daurada i entrar a la plaça Major del monestir, fer un tomb i poder admirar el magnífic conjunt arquitectònic. Riudabella En sortir de Poblet cal anar cap a la dreta i seguir la carretera en direcció a Vimbodí (la TV-7002). Primer hi ha una gran baixada i, just després de creuar una altra vegada el riu Sec, comença un tram de pujada. Quan està a punt d'acabar-se la pujada hi ha una corba a la dreta i, en superar-la, és fàcil veure un camí de terra, el camí de les Carretes, que comença a la banda esquerra de la carretera (km 7,91, 497 m). Cal agafar-lo, ja que portarà fins a Riudabella. El camí discorre paral·lel al riu Sec i creua una partida anomenada la Devesa. El camí és bastant recte i no té pèrdua si se segueix sempre per la suau carena, entre el riu Sec a l'esquerra i el barranc dels Torrents a la dreta. El camí porta directament a Riudabella (km 10,90, 565 m), encara que es pot vorejar sense necessitat d'entrar-hi. Riudabella també és una antiga granja de Poblet, encara que les reformes que ha sofert li han donat un aire senyorial de castell. Està rodejat de vinyes molt ben conreades. Els arbres flanquegen el camí en el darrer tram abans d'arribar un altre cop a la carretera TV-7003 (km 11,32, 579 m). Un cop a l'asfalt s'ha d'anar a la dreta i tornar a Vimbodí passant prèviament el riu de Milans i continuant després per una rotonda adjacent a la carretera TV-7004 (km 14,84, 491 m). Aquests últims quilòmetres són molt suaus. Vimbodí Després de superar l'esmentada rotonda ja s'estarà prop de la fi del trajecte. Arribats a Vimbodí, cal passar pel pont anomenat de les Orenetes (km 15,7). Un cop a Vimbodí es dóna per acabat el recorregut. Llocs emblemàtics Riudabella Monestir de Santa Maria de Poblet Sant Bernat Milmanda Església de la Transfiguració del Senyor Ermita de la Mare de Déu dels Torrents Comarques:Conca de Barberà Distància:15.8 km Desnivell Pujada:260.0 m Desnivell Baixada:260.0 m Senyalització:Parcialment Durada:1 h 20 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 21/02/2007

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja