L'embassament de Gaià

Altafulla

Recorregut vora l'embassament de Gaià, ubicat entre Vespella de Gaià i Renau, el volum d'aigua del qual contrasta fortament amb el dur i sec paisatge de l'entorn. La ruta comença al poble del Catllar, on abans o després de l'excursió cal fer un cop d'ull al seu antic castell medieval. Per arribar-hi des de Tarragona cal prendre la N-340 en direcció a Altafulla i trencar a l'esquerra per la carretera local TP-2039. 0 km (62 m). Se surt de l'església pel carrer de França avall. Es passa pel costat de la casa de la Vila i, al final del carrer, es gira a l'esquerra (N) per l'avinguda 11 de setembre fins a l'avinguda Catalunya, on es tomba a mà dreta (E; km 0,3, 51 m) per continuar per la carretera. Es travessa el pont i es deixa enrere el poble. 1,2 km (61 m). Es pren a l'esquerra (N) un desviament senyalitzat cap a l'embassament de Gaià. Se segueix pel camí principal deixant trencalls secundaris a ambdues bandes. 3,8 km (124 m). Es gira a mà esquerra (NO) per un camí de terra que porta a la part alta de la presa, on s'arriba després d'una petita pujada. Aquí apareix una cruïlla i es tomba a l'esquerra (O). Es creua la presa i es continua recte fins al final de l'asfalt. 4,6 km (133 m). En arribar a l'alçada d'unes torres de la llum es topa amb una bifurcació i es fa cap a l'esquerra (S). Tot seguit es gira a l'esquerra (E) baixant per la pista. 5 km (92 m). La pista es bifurca: se segueix per la dreta (S) . 5,3 km (96 m). S'arriba a una nova bifurcació, on queda una casa a la dreta, i es continua per l'esquerra (E). Als 400 m la pista comença a ser asfaltada i de seguida fa un gir a la dreta: cal seguir sempre per la pista asfaltada. 6,1 km (75 m). Es travessa la via del TGV, que queda a mà esquerra, per un pas soterrani. A l'altra banda de la via surten dues pistes de terra a dreta i a esquerra i una pista asfaltada al mig: cal prendre aquesta darrera (S). Pocs metres més endavant es troba una altra bifurcació i es continua per la dreta (S). Es creua la via del tren i se segueix per la mateixa pista. Es troben les marques blanques i vermelles del GR 172, que se seguiran fins al final de la ruta. Es passa per una urbanització, per un pontet i s'arriba al Catllar vorejant la riera. Es prossegueix recte fins a accedir a l'avinguda de Catalunya. Cal travessar-la i seguir pel carrer Major fins a arribar al de França, on es gira a la dreta (SO). 7,3 km (62 m). Es torna al punt de partida. Fi de l'excursió. Llocs emblemàtics Presa de l'embassament de Gaià Embassament de Gaià Comarques:Tarragonès Casa de la Vila Plaça de l'Església del Catllar Castell del Catllar Distància:7.3 km Desnivell Pujada:175.0 m Desnivell Baixada:175.0 m Senyalització:No Durada:30 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 13/02/2008

Etiquetes: costa daurada, altafulla, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja