De l'Ampolla a la bassa de les Olles i lo Goleró

L'Ampolla

La seva diversitat biològica i gran riquesa natural fan del delta de l'Ebre un dels aiguamolls més importants de l'Estat espanyol. És, a més, una zona d'acollida de nombroses espècies d'aus migratòries en el seu trajecte entre Àfrica i Europa. Se surt de l'Ampolla (per arribar-hi des de Tortosa es pren la C-42 fins a desembocar a la N-340, que per l'esquerra duu al poble). Situats a la plaça González Isla del passeig maritim, on hi ha un punt d'informació, se segueixen les marques blanques i vermelles del GR-92 (sender de Gran Recorregut) en direcció a Camarles. Es deixa la carretera (km 1,9) pel carril bici que hi ha a tocar de la platja i se segueix per l'esquerra per una pista que voreja la platja de l'Arenal. S'accedeix al Parc Natural del Delta de l'Ebre per la bassa de les Olles (km 3,1). Hi ha una torre mirador que permet observar la bassa i el seu entorn. Un cop a la gola de la bassa de les Olles (km 3,5), que es pot creuar per un pont de fusta o per unes rescloses de ciment, cal seguir per un camí de carro en direcció a lo Goleró, un antic braç de l'Ebre que uneix el riu amb la badia del Fangar. Als 5,2 km de trajecte s'entra a lo Goleró i se surt per una pista asfaltada provinent dels camps d'arròs. Més endavant es deixa un pont a mà esquerra (km 5,5) i es continua pel costat dels camps. Es creua el canal (km 6,7) per un pont de l'esquerra i es prossegueix per la carretera. Es topa amb una cruïlla (km 8,5) i se segueix cap a l'Ampolla. Al següent encreuament (km 10,3) cal seguir recte. Es torna a l'Ampolla en 2,5 km pel mateix recorregut de l'anada. Fi de l'excursió. Llocs emblemàtics La gola de la bassa de les Olles Parc Natural del Delta de l'Ebre Lo Goleró Mirador de la bassa de les Olles La bassa de les Olles Comarques:Baix Ebre Distància:13.5 km Desnivell Pujada:0.0 m Desnivell Baixada:0.0 m Senyalització:Sí Durada:1 h 30 min Temes:Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: terres de l'ebre, l'ampolla, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja