Masies i camps de conreu de la Ribera d'Ebre

Mont-ral

A través de petits boscos i camps de conreu de secà l'itinerari s'endinsa al món rural de Rasquera, Ginestar i Tivissa. Apareixen nombrosos masos, la majoria abandonats, i molts marges de pedra que testimonien l'antic aprofitament d'aquestes assolellades i dures terres. A Rasquera s'hi arriba per la C-12 des de Móra d'Ebre en direcció a Tortosa. S'entra al poble i s'arriba a la Glorieta de les Delícies, una petita plaça amb bancs i una font des d'on es comença la ruta. 0 km (172 m). Glorieta de les Delícies. Es marxa pel carrer de la Ribera d´Ebre en direcció SE i es pren la carretera local TV-3022 en direcció al Perelló. Passada la fita del km 18, i just després de les baranes que protegeixen d'un petit torrent, cal creuar la carretera per prendre el camí de l'esquerra (km 1,32). Se segueix gairebé sempre el GR 7 fins al mas de l'Andreu. Es baixa per un tram cimentat i es passen dues masies abandonades. Es topa amb una bifurcació (km 2,9) i se segueix a mà esquerra pel camí que fa cap a Tivissa, indicat amb un rètol. Es baixa a la riera del Comte. Apareix una altra bifurcació i es continua per l'esquerra (km 4). Entre petits boscos i camps d'oliveres i ametllers s'arriba a una esplanada on hi ha un mas (km 5,2). Aquí es deixa una pista de la dreta. Es davalla girant a l'esquerra i es travessa la pista ampla seguint el GR 7, que escurça camí. Al km 5,6 es torna a la pista ampla i, al següent encreuament, senyalitzat amb un cartell, es prossegueix per l'esquerra (km 6,9). Al km 7,5 el GR 7 marxa per un corriol, però cal seguir per la pista. Al llit del barranc de l'Aureta (km 7,9) el camí fa un revolt pronunciat per sortir a una cruïlla on es tornarà més tard. Ara es pren la pista del davant. Es passa el mas de Biscorn (km 8,9), de grans dimensions, i es remunta per un tram engorjat. S'accedeix al coll Roig (km 10,1) i es puja al mas de l'Andreu (km 11), des d'on es té una bona panoràmica de l'escarpada serra de Tivissa. Es desfà el camí fins a la cruïlla deixada abans després del mas de Biscorn. En arribar-hi (km 13,2), es gira a la dreta per la pista principal. Se segueix sempre la pista principal, envoltada de cultius i amb vistes a Rasquera i, en algun moment, al castell de Miravet. S'enllaça amb un camí que arriba per l'esquerra i, per una pista ampla, es baixa al llit del barranc de Gàfols. Es creua el barranc i tot seguit es desemboca a la carretera C-12 (km 19,5), a prop de Ginestar. Aquí es continua per la carretera de l'esquerra en direcció a Rasquera, on finalitza el recorregut. Llocs emblemàtics Coll Roig Mas de Biscorn Serra de Tivissa Barranc de Gàfols Barranc d'Escalers Comarques:Ribera d'Ebre Distància:25.2 km Desnivell Pujada:400.0 m Desnivell Baixada:400.0 m Senyalització:No Durada:1 h 45 min Temes:Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/02/2007

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja