La Vall del riu Corb

Barberà de la Conca

Travessia per la vall del riu Corb que recorre quatre comarques, l'Anoia, la Segarra, la Conca de Barberà i l'Urgell, i passa per pobles tan singulars com Santa Coloma de Queralt, Vallfogona de Riucorb i Guimerà. Tot i les pujades del primer tram de l'itinerari, es tracta d'una ruta senzilla. Però s'ha de tenir en compte que el quilometratge no és menyspreable i que a l'Urgell, al final de l'excursió, hi pot bufar vent. L'itinerari discorre per carreteres secundàries poc transitades. Cal tenir un segon cotxe a Bellpuig, poble on finalitza l'itinerari, per poder tornar al punt de partida. Es deixa el vehicle aparcat al port de la Panadella (701 m) i cal dirigir-se a la cruïlla situada 100 m a l'est de l'Hostal Vell per un tram de carretera que volta per fora el petit nucli urbà. Se segueixen els indicadors cap a Santa Coloma de Queralt (carretera L-221). Els primers 2,2 km són d'ascensió suau fins a la Creu del Vent (798 m). A continuació, el recorregut presenta alguns tobogans sense dificultat i, passat Bellmunt (775 m, 3 km), a partir del km 7, comença un descens ràpid que es perllonga fins a l'entrada de Santa Coloma de Queralt (676 m, 11 km). Abans d'arribar-hi, al km 8,2, es desemboca a la C-241 i es gira a la dreta en direcció a aquesta darrera població. El proper poble que es passa és Rauric (750 m); s'hi accedeix prenent a Santa Coloma de Queralt una desviació de la dreta, la T-224. Ja s'ha pedalat al llarg de 13,6 km. Continuen les rampes alternes, però totes són curtes. Aquest nucli (Rauric) està format per quatre cases enfilades dalt d'un promontori. A l'entrada del centre urbà hi ha un curiós abeurador per al bestiar format per un seguit de banyeres disposades en fila. A l'alçada del km 22,5, es creua el riu Corb per un pont. Aquest és un bon punt per baixar i refrescar-se una mica. En canvi, és recomanable no beure aigua, ja que podria haver-hi abocaments de residus de les granges dels voltants. Més endavant, en un passadís d'arbres, es troba el balneari de Vallfogona de Riucorb (587 m, 23,9 km), una mica abans d'entrar a la població pròpiament dita (560 m, 25,8 km). És aquest el fragment d'asfalt en millors condicions de tota la ruta. Vallfogona marca aproximadament l'equador de l'excursió i paga la pena deixar la bicicleta per uns minuts i vagarejar pel poble i contemplar la seva bella església. A Guimerà (502 m, 30,5 km), la propera població que es troba, la carretera fa passar de nou pel cantó dret del riu. En aquesta població d'origen medieval sí que s'haurà de descansar de la bicicleta i engegar a caminar pels carrers laberíntics, comunicats sovint per escales, que fan guanyar el turó damunt del qual s'encastella el poble. Des de les ruïnes del castell, s'obté una vista magnífica de bona part de la vall i del riu Corb. A l'alçada de Ciutadilla, on destaca el seu castell medieval, es creua la carretera C-14 (460 m, 35,2 km) i, al petit coll de la Portella (473 m, 35,6 km), se segueix per la L-201 seguint encara el riu Corb. Després de Sant Martí de Maldà (o Sant Martí de Riucorb, 410 m, 42 km) i de Maldà (km 45), es perd de vista el riu Corb i s'entra de ple dins la plana urgellenca. A Belianes (374 m, 46,2 km), el carrer principal té un curiós canalet just al centre per desguassar en cas de pluges fortes, però que pot ocasionar una caiguda dura al ciclista despistat. Es continua cap al N per la carretera LP-2015, es creua el canal d'Urgell (309 m, 52,9 km) i s'arriba a Bellpuig (290 m, km 54,5 ), on s'acaba el recorregut. Llocs emblemàtics Rauric Bellmunt Castell de Guimerà Carrers de Guimerà Església de Santa Maria i Sant Llorenç Balneari de Vallfogona Comarques:Anoia | Conca de Barberà | Segarra | Urgell Distància:54.5 km Desnivell Pujada:320.0 m Desnivell Baixada:320.0 m Senyalització:Sí Durada:4 h 30 min Temes:Esport | Natura | Cultura Tipologies:Grans travesses amb BTT     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja