Senan i el seu entorn

Barberà de la Conca

Es tracta d'un tomb senzill per les rodalies de Senan que s'atansa molt a la població veïna de l'Espluga Calba, a les Garrigues. No presenta grans dificultats ni pel quilometratge ni pels desnivells. Pot definir-se, doncs, com un recorregut apte per a qui consideri la bicicleta com a un element de passeig. Per arribar a Senan des de qualsevol poble de la Conca, cal anar a l'Espluga de Francolí, situada al peu de la N-420. Aquesta població sempre ha mantingut un lligam molt estret amb Senan, ja que tradicionalment ha estat el seu mercat. La carretera que uneix l'Espluga de Francolí amb Senan és la T-232, que segueix el barranc del Reguer diversos quilòmetres. Es tracta d'una carretera sinuosa en algun tram que, després de Senan, just en el canvi de província, passa a denominar-se L-232 i acaba als Omells de na Gaia. El poble es caracteritza per les construccions amb pedra vista que s'han anat recuperant els darrers anys. Es pot escollir el Racó de la Font, situat al Raval de la Font, a la part baixa del poble (E), com a punt de sortida i arribada, ja que l'aigua fresca apaivagarà la set en acabar el recorregut. 0,00 km (607 m). Des de la Font es puja a la carretera T-232, que cal prendre a l'esquerra (NO) i seguir durant 400 m en direcció als Omells de na Gaia. 0,74 km (607 m). Es deixa la carretera i es trenca per un camí de l'esquerra (O). 0,94 km (601 m). Bifurcació: se segueix recte amunt (NO) per, un cop dalt, anar cap a l'esquerra en direcció SO. Aquest camí, en bones condicions, recorre, entre camps de blat i oliverars, l'anomenat Fondo del Pou tot deixant als costats masos com els del Batllevell i de l'Hereu. Es deixen alguns camins a esquerra i a dreta seguint sempre per la pista principal. 1,74 km (585 m). Abans d'un petit bosc, hi ha una nova bifurcació: cal continuar recte (NO) deixant un desviament a l'esquerra. 6,88 km (465 m). Bifurcació. Es deixa un trencall de la dreta (N), que s'enfila en direcció al camí que uneix l'Espluga Calba amb els Omells de na Gaia, i es continua per l'esquerra (O/SO) ara pel costat del barranc del Rinet. El camí acabarà fent una volta que el tornarà a Senan. 7,67 km (456 m). Se segueix per la mateixa pista que, a mesura que s'allunya de l'Espluga Calba, esdevé més costeruda. Durant 5 o 6 km discorre per una zona elevada, coneguda com els Plans, on creua altres pistes. En les successives bifurcacions que es troben cal continuar sempre recte i amunt. 14,98 km (700 m). En passar l'últim encreuament, i sense abandonar la pista (s'avança en direcció NE), comença un ràpid descens que porta fins a la carretera T-232 una altra vegada. 16,02 km (632 m). Carretera T-232: cal agafar-la a l'esquerra (NO) per trencar, passats 110 m, també per esquerra (SO) per un carrer que baixa fins a retrobar el camí de l'anada (km 16,21, 617 m), que desfà fins al punt de partida. 16,41 km (607m). Racó de la Font. Fi de l'itinerari. Llocs emblemàtics Masos de Batllevell i de l'Hereu Els Plans Fondo del Pou Comarques:Conca de Barberà Distància:16.41 km Desnivell Pujada:290.0 m Desnivell Baixada:290.0 m Senyalització:Parcialment Durada:1 h 3 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/12/2008

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja