De Reus a Riudecols passant pel castell d'Escornalbou

L'Argentera

Aquest itinerari pretén desvetllar dos dels secrets que guarda la serra de l'Argentera: el castell d'Escornalbou i l'embassament de Riudecanyes. La ruta parteix de Reus, on cal agafar la carretereta de Riudoms (la T-310). Uns 4 km després, s'arriba al poble de Riudoms, on val la pena de passejar per la plaça Major, parcialment porticada, i fer una visita a l'església de Sant Jaume. Tot seguit, cal enfilar-se per la mateixa carretera fins a Montbrió del Camp. De Montbrió, cal destacar la casa de la Vila. Al bell mig del poble, hi ha una cruïlla on cal girar a mà dreta en direcció a Riudecanyes i Duesaigües (per la carretera T-313). Uns 4 km després, es gira a mà esquerra per anar a Riudecanyes. Abans d'arribar-hi, és millor anar a visitar primer l'embassament i la seva impactant ribera, que només es troba a uns 400 m al N de la vila. Després de visitar-lo, es pot anar a Riudecanyes, poble rural que conserva l'església de Sant Mateu. Des d'aquí, surt una carretereta (la TP-3211) que duu al castell d'Escornalbou. Transcorreguts uns 5 km, s'arriba al castell d'Escornalbou, format per un castell, un monestir amb una església, una sala capitular, l'edifici del convent i altres construccions annexes. Després de visitar aquests impressionants edificis, cal tornar enrere per la mateixa carretera i, 400 m més enllà, agafar una pista asfaltada que porta a l'Argentera. La pista mena a una altra bifurcació: es tomba a la dreta. Una vegada s'arriba al bonic poble de l'Argentera, cal seguir a llevant la carretera que porta a Duesaigües (la T-343). Un cop a Duesaigües, es pren un trencall a l'esquerra (N) en direcció a Falset. És la carretera T-313, que passa pel coll de la Teixeta i surt a la N-420, que s'agafa a la dreta (E) cap a Reus. Quan ja es porten uns 41 km de recorregut, s'arriba a Riudecols i a l'església de Sant Pere, erigida al s. XIX. Després, es torna a agafar la carretera fins a Reus, que és a 11 km, on es dóna per acabat aquest itinerari. Comarques:Baix Camp Distància:52.0 km Senyalització:Sí Durada:3 h Temes:Natura | Cultura Tipologies:Patrimoni cultural     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 15/04/2010

Etiquetes: costa daurada, l'argentera, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja