Els ports d'Arnes

Forès
Els ports dŽArnes

Recorregut per un dels indrets més espectaculars del Parc Natural dels Ports situat sobre Arnes i Horta de Sant Joan. Es recorre la ribera dels rius dels Estrets, d'Algars i de les Valls sota l'espectacle imposant de les moles del Don, la Gronsa, les roques de Benet, la roca Dreta i Penyagalera. Arnes està situat al peu de la carretera T-330, a 27,5 km de Gandesa passant per Bot i Horta de Sant Joan, i a 28 km de la C-12, o Eix de l'Ebre, passant per Prat de Comte. L'itinerari comença a la plaça de l'Ajuntament d'Arnes, on es pot aparcar el cotxe. Es volta l'Ajuntament i, passant per davant de les escoles, s'agafa la pista que se'n va al sud-est, en direcció als Ports, on destaquen les espectaculars roques de Benet. Als 400 m s'arriba a una bifurcació amb una font, sota l'ermita de Sant Salvador, i es gira a mà esquerra fins a la propera desviació, al km 2,5. S'agafa el camí de mà dreta en direcció al riu dels Estrets, que es travessa per un gual de ciment. Al km 3,5 cal seguir per un trencall que hi ha a mà dreta fins que s'acaba la pista. Es continua per un sender pedregós que baixa bruscament i es passa per sobre un aqüeducte. Es continua pel costat del riu travessant els estrets d'Arnes. Al km 5,8 es creua el riu per una passarella i s'arriba a un bosc de xiprers on, al km 6,3 , es continua per un camí poc marcat a mà esquerra que creua el riu dels Estrets. A continuació es gira a mà dreta (km 6,6) i, pocs metres després, es torna a girar cap a la dreta seguint per una pista enquitranada que ve d'Horta de Sant Joan. Es passa un monument dedicat als guardes forestals (km 8) i, al km 9,5, s'arriba al mas de la Franqueta, amb una àrea d'acampada i de pícnic. Es gira a mà dreta i es comença a pujar per la pista de terra passant pel mas de la Pell Negra. Es travessa el torrent i, al km 14,4, s'arriba al coll de Miralles. A uns 10 min a peu, cap a l'esquerra, es pot anar a contemplar lo Pimpoll i lo Pi Ramut, que són grans exemplars de pi de l'espècie pinassa. Es travessa un torrent i es puja al coll de Montfort, al km 15,8. Aquí es deixa la pista i se segueix per un camí a mà dreta, baixant, i en el qual es trobaran alguns senyals grocs. La baixada és tècnica, però molt bonica. Es passa pel mas del Llosero (km 17,4) i es travessa el riu dels Algars pel mas de Pau, on remuntant el marge es continuarà per la dreta. Es va seguint la pista en direcció nord. Es creua el riu diverses vegades i, al km 21,4, es troba el toll del Vidre, magnífic lloc per banyar-se. Al km 23,3 es travessa el pont i la pista del riu de les Valls. Hi ha un trencall a mà dreta que porta a la imponent roca Dreta, que val la pena de visitar. Se segueix la pista fins al km 24,5, que enllaça amb la pista enquitranada que porta a Arnes (28,6 km). Fi de l'itinerari. Llocs emblemàtics El riu dels Algars Mas de Pau El coll de Montfort Lo Pimpoll Coll de Miralles La font de Sant Salvador Toll del Vidre Comarques:Terra Alta Distància:28.6 km Desnivell Pujada:680.0 m Desnivell Baixada:680.0 m Senyalització:Sí Durada:3 h Temes:Esport | Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, forès, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja