De la Morera de Montsant al mirador de la Serra

Cabacés

Ascensió pels cingles de la serra Major de Montsant des de la Morera de Montsant a través del grau de la Grallera amb parets muntanyoses que impressionen per la seva rectitud. La ruta s'endinsa pel Parc Natural de la Serra de Montsant. L'inici d'aquest itinerari és a la Morera de Montsant, on s'arriba per la TV-7021 des de Cornudella de Montsant, al peu de la carretera C-242 (que enllaça amb la N-420, que es dirigeix cap a Falset). A la Morera, situats a l'entrada del poble venint de Cornudella, cal dirigir-se pel carrer Major cap a l'interior de la vila i girar pel primer carrer a la dreta que condueix a la part alta del poble. Al capdamunt, cal cercar l'indicador de la serra Major i continuar en direcció nord pel sender GR 171 fins que, després d'uns 20 min d'haver començat la caminada, es deixa el GR a la dreta i es continua pel camí de l'esquerra. Se segueix per aquest camí principal i, passada una mitja hora llarga des del punt de sortida, s'arriba al grau de la Grallera. Es continua sempre pel camí ben marcat del barranc, vers al nord, recte i amunt cap a la serra Major, on, ja a la carena, un senyal indica diversos itineraris. Cal seguir en direcció a Cabacés, a l'esquerra en direcció oest cap als cingles. Atenció! caminats uns 200 m, s'ha de canviar de rumb de nou seguint el trencall de l'esquerra i, en direcció sud, seguir una petita carena amb l'ajuda de fites de pedres. En gairebé 1 h i 15 min s'haurà arribat al mirador dels cingles. En aquest punt s'ha de ser prudent i tenir precaució amb el precipici. Aquest és el punt final de l'itinerari. La tornada es fa pel mateix trajecte. Llocs emblemàtics El grau de la Grallera Parc Natural de la Serra de Montsant El mirador dels cingles La serra Major Comarques:Priorat Distància:6.26 km Desnivell Pujada:425.0 m Desnivell Baixada:425.0 m Senyalització:Sí Durada:2 h Temes:Natura                                                Veure hotels aqui                                         Veure restaurants aqui   Criteris d´us de les rutes Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo. Data d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, cabacés, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja