L'antic pantà de Riudecanyes

Duesaigües

L'itinerari discorre a la vora de l'embassament de Riudecanyes, ubicat al N del Camp de Tarragona i rodejat de muntanyes, entre les quals destaca la del Puigpedregós, on hi ha el castell i el monestir d'Escornalbou. Projectat a principis de segle per proveir d'aigua la ciutat de Reus, l'embassament de Riudecanyes s'empra avui per al regadiu i per al subministrament d'aigua d'alguns pobles de la comarca. Es parteix del parc de les Glaneres de Riudecanyes. Per arribar-hi, cal situar-se a la T-310 entre Reus i l'Hospitalet de l'Infant i, a Montbrió del Camp, prendre la T-313 fins al poble. Un cop a Riudecanyes, cal anar a buscar el parc, situat a l'extrem O, tot voltant pel S, a l'esquerra, per així evitar els estrets carrers del nucli. Es pren el primer carrer ample que planeja cap a l'esquerra tot just entrar al poble i, abans de l'escola Sant Mateu, es puja a la dreta pel carrer Nou, on hi ha les instal·lacions esportives municipals. Al capdamunt, es gira a la dreta pel carrer del Dissabte fins al final i se segueix remuntant a l'esquerra. Es tomba pel primer carrer de la dreta que, baixant, completa la volta al parc de les Glaneres, als voltants del qual es pot aparcar el vehicle i comença la caminada. 0,00 km (190 m). Se surt de davant del parc de les Glaneres i, tot deixant el poble de Riudecanyes enrere, es pren un carrer asfaltat que puja en direcció NO i va a buscar, de seguida, l'entrada a la presa. 0,32 km (218 m), 0 h 06 min. Presa de Riudecanyes. Es continua per la pista asfaltada que voreja l'aigua deixant dos trencalls a l'esquerra que se n'aparten. 1,60 km (218 m), 0 h 24 min. Pas per sobre de l'embassament, a l'arribada del barranc dels Trabadells. Es prossegueix per la pista (NO) tot deixant, al cap d'uns metres, una altra pista que ascendeix a l'esquerra. 2,09 km (222 m), 0 h 30 min. La pista s'eixampla després de travessar el barranc de les Rutxelles. Cal deixar-la, ja que poc més endavant s'acaba al molí de Siurana, i agafar un camí de l'esquerra que remunta a ponent. S'és aproximadament a l'extrem occidental de l'embassament. 2,40 km (247 m), 0 h 35 min. Es deixa una pista a l'esquerra paral·lela al torrent. Se segueix pel camí en flanqueig ascendent (O/NO). 2,69 km (257 m), 0 h 39 min. Es desemboca a una pista més ampla, el camí de les Velles, que cal prendre a la dreta seguint en la mateixa direcció que es duia (NO). Comença la baixada fins al torrent. 3,14 km (241 m), 0 h 42 min. Bifurcació. Es trenca a la dreta (NO) per un desviament que davalla fins al llit de la riera del barranc Reial i la travessa (km 3,24, 236 m, 0 h 43 min). 3,36 km (250 m), 0 h 44 min. Després de remuntar per l'altra riba, s'accedeix a la carretera T-343: ja s'és a Duesaigües. S'hi entra pel primer carrer (NO). Des d'aquí (km 3,53, 262 m, 0 h 45 min), es desfà el camí fins al punt d'inici. 7,07 km (190 m), 1 h 30 min. Parc de les Glaneres. Punt de partida i final del recorregut. Llocs emblemàtics Camí a Duesaigües Vistes d'Escornalbou Riudecanyes Embassament de Riudecanyes Duesaigües Comarques:Baix Camp Distància:7.07 km Desnivell Pujada:100.0 m Desnivell Baixada:100.0 m Senyalització:No Durada:1 h 30 min Temes:Natura                                              Veure hotels aqui                                        Veure restaurants aqui Criteris d´us de les rutes Fuente: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo. Fecha de actualización: 21/12/2009

Etiquetes: costa daurada, duesaigües, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja