L'abric de Cabrafeixet i la cova de la Mallada

Mont-ral

Al terme del Perelló es troben els vestigis prehistòrics més destacats i remots de la comarca del Baix Ebre. A l'abric de Cabrafeixet es conserven pintures rupestres d'una gran qualitat tècnica i artística, declarades Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l'any 1998, i, al seu costat, es troba la cova de la Mallada, que va ser habitada per l'home del Paleolític Superior. Per accedir al punt de sortida de la ruta se surt del Perelló (per arribar-hi des de Tortosa es pren la C-42 fins a desembocar a la N-340, que per l'esquerra duu directament al poble) per la carretera N-340 i es travessa el poble. De seguida s'agafa la carretera local TV-3022 en direcció a Rasquera i Móra d'Ebre. Transcorreguts 8 km cal girar per una pista asfaltada de l'esquerra amb un indicador cap a les pintures rupestres. Després de 2 km es tomba a la dreta per un camí també senyalitzat en direcció a les coves. Finalment, 700 m després d'aquesta desviació, es pren una pista que, per l'esquerra, s'enfila fins a arribar, en 1,5 km més, a la zona d'aparcament de les coves, on es pot estacionar el cotxe. Des de l'aparcament es puja pel camí senyalitzat per la dreta d'un petit barranc i, en 15 min, s'arriba a l'abric de Cabrafeixet, que compta amb unes magnífiques pintures prehistòriques naturalistes. Són escenes de caça de l'època d'un gran nivell tècnic. El mateix camí duu de seguida, enfilant-se per un corriol de la dreta, a la cova de la Mallada, als 20 min de trajecte. A la cova, de 20 m de profunditat i 7 d'alçària, es van trobar també pintures rupestres encara més remotes que les anteriors, però van desaparèixer. Des d'aquí s'albira, a l'esquerra, la serra del Boix, d'espessos boscos i escarpades muntanyes. Es desfà el camí. Llocs emblemàtics Vistes de la serra del Boix Cova de la Mallada Pintures rupestres de l'abric de Cabrafeixet Comarques:Baix Ebre Distància:1.07 km Desnivell Pujada:90.0 m Desnivell Baixada:90.0 m Senyalització:Sí Durada:40 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/02/2007

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja