La Foradada

Mont-ral

Ruta a un excel·lent mirador de la serra del Montsià situat a més de 700 m d'altitud, des d'on es pot gaudir de la bellesa del delta de l'Ebre. Cal anar a Amposta i seguir la carretera N-340 uns 3 km en direcció a València per agafar un camí asfaltat a la dreta, on es veuen unes granges, les marques del GR-92 i un indicador d'una f'abrica (Camí Lligallo Forcheron). S'arriba a l'esmentada fàbrica, on hi ha una desviació. S'ha de seguir per l'esquerra fins que s'acaba l'asfalt, on es deixa el vehicle. S'inicia la caminada. Cal anar camí amunt fins a trobar el GR-92, que se seguirà fins al final de l'itinerari (la Foradada). El sender transcorre pel fil de la serra i, després de 20 minuts de caminar, ja es domina visualment el delta. El sender continua i passa a la banda obaga. A 1 h de camí hi ha la font de Burgar en un alzinar (km 3,25), on s'ha instal·lat un plafó interpretatiu de l'entorn i dels antics aprofitaments del bosc i es poden veure interessants restes de forns de calç. Girant a la dreta des de la font, el sender segueix serpentejant barranc amunt. Després d'1 h i 20 min s'és als plans del mas de Mata-redona (km 4,33), que s'han de travessar cap a l'esquerra per seguir després la sendera que, després de planejar una estona, arriba a una bifurcació amb un indicador: per l'esquerra, el camí previst i senyalitzat, és més curt però lleugerament més costerut; si se segueix per la dreta, caldrà virar a l'esquerra quan s'arribi a una petita carena i collet. En 1 h i 50 min s'és a la Foradada (km 5,6), a cavall dels termes d'Alcanar, Freginals i Sant Carles de la Ràpita, mirador i forat espectacular que travessa la serra del Montsià i permet gaudir del paisatge del delta de l'Ebre des de més de 700 m d'altitud. El camí de retorn és el mateix, però com que és de baixada, es realitza més ràpidament que el d'anada. En acabat, es pot fer cap a Amposta per visitar-hi el Museu del Montsià, punt d'informació i de referència del ric patrimoni comarcal. Llocs emblemátics Els plans de Mata-redona La font de Burgar Museu Comarcal del Montsià Comarques:Montsià Distància:11.0 km Desnivell Pujada:560.0 m Desnivell Baixada:560.0 m Senyalització:Sí Durada:3 h Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, mont-ral, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja