El castell de Tamarit

Altafulla

Excursió curta i molt agradable a la cala Tamarit a través d'un tram de costa rocós i de gran bellesa, la punta de la Móra, efectuada des d'un dels pocs castells vora el mar de Catalunya. Malgrat el seu veïnatge amb Altafulla -població molt bonica i tan propera que la visita hi és obligada-, Tamarit pertany al municipi de Tarragona. Per iniciar aquest itinerari cal situar-se al peu del castell de Tamarit tot deixant el vehicle a l'esplanada del darrere del castell. S'hi arriba per l'autopista AP-7, sortida 45, o bé directament des de la carretera N-340 seguint les indicacions a la urbanització de la Móra (entre Altafulla i Tarragona). També s'hi pot fer cap caminant en dos quarts i mig d'hora des de l'estació de tren d'Altafulla, baixant fins a la platja i, pel camí que la voreja, dirigint-se cap a ponent fins al castell. Des del castell cal seguir el camí que, resseguint la costa cap a ponent, transcorre pel rocam on s'han format penya-segats. Després de caminar un quart d'hora s'arriba a un pi rodejat d'unes roques foradades. Ara el camí s'enlaira i, de seguida, s'és a una de les pistes de la urbanització, una mena de camí de ronda sobre el mar, que se segueix durant uns 400 m. Als 20 min es deixa aquesta pista i se segueix recte a través del bosc fins a arribar a una petita cala. Es passa la cala i es puja de nou cap al bosc per arribar al mirador des d'on ja es contempla la cala de la punta de la Móra. Es continua pel bosc durant 5 min més fins a baixar a aquesta platja, on s'acaba l'itinerari. El camí de retorn és el mateix que el d'anada. Llocs emblemàtics La cala Tamarit El castell de Tamarit Els penya-segats de la punta de la Móra Comarques:Tarragonès Distància:2.8 km Desnivell Pujada:60.0 m Desnivell Baixada:60.0 m Senyalització:No Durada:1 h Temes:Natura | Cultura                                               Veure hotels aqui                                        Veure restaurants aqui   Criteris d´us de les rutes Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo. Dada de actualitzación: 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, altafulla, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja