Bosc de Poblet

Barberà de la Conca

Ruta en bicicleta que discorre pel bosc de Poblet, àrea boscosa protegida declarada Paratge Natural d'Interès Nacional l'any 1984. La major part de l'itinerari transcorre per pistes en bon estat i travessa indrets de gran bellesa. El visitant, a més de gaudir dels magnífics boscos de l'entorn, tindrà l'oportunitat de veure belles vistes panoràmiques sobre l'obaga de la serra de Prades i la Conca de Barberà, que, en dies clars, arriben fins al Pirineu. La ruta comença a l'aparcament del monestir de Poblet. S'hi arriba des de Montblanc, la capital comarcal, prenent la carretera N-240 fins a l'Espluga de Francolí i continuant, després, per la T-700 fins a Poblet. 0,00 km (493 m). Entrada al monestir de Poblet. Cal agafar la carretera de Prades (la T-700) en direcció SO i, ben aviat (km 0,35, 511 m), desviar-se a la dreta just després de passar la masia de ca l'Assistador. Es pren la pista que hi ha a continuació a l'esquerra en direcció SO cap al riu Sec. Més endavant, es deixa un trencall a l'esquerra (km 0,99, 500 m) que torna a la carretera. 1,44 km (501 m). Es creua el riu Sec i se segueix a ponent. S'entra a l'alzinar de la Mata de Riudabella. 2,51 km (527 m). Es deixa la pista principal i es gira a l'esquerra (SO). Al punt quilomètric 2,95 (543 m), es desemboca a una pista que ve de Riudabella (a l'O). Es tomba a l'esquerra (E), es passa pel costat d'una cadena i es continua per la pista que, discorrent entre vinyes, 400 m més enllà gira al S (tanca). 4,00 km (555 m). Carretera T-700 de Poblet a Prades. Cal travessar-la i, a l'altra banda, seguir per la pista de la vall de Castellfollit en direcció SE (creu de fusta i senyalització). 6,40 km (673 m). Castellfollit. Antiga granja del monestir de Poblet situada en una vall granítica, boscosa i humida. L'edifici s'utilitza com a centre de repòs. Hi ha també una casa forestal i als seus voltants una zona d'esbarjo amb font i taules. Es continua pista amunt. 7,23 km (705 m). Cruïlla. Cal agafar la pista forestal de l'esquerra (E/NE). Després de creuar un torrent, vénen més de 5 km d'ascensió. Durant tot aquest tram, les vistes són magnífiques i es pot contemplar el contrast entre les zones boscoses i les planes de la Conca. 9,90 km (864 m). Bifurcació. Es deixa un desviament a l'esquerra (N) i es prossegueix remuntant a llevant per la pista fent suaus ziga-zagues. 10,72 km (906 m). Font del Llop; s'hi accedeix després de passar un petit abric-refugi que queda a la dreta. La pista tomba al N. Al punt quilomètric 12,58 (999 m), es passa sota el petit penya-segat del pic de l'Àliga (1.052 m), que queda a la dreta (E). Es gira cap a llevant i comença la baixada a Poblet. Es fa una ziga-zaga i es deixa una desviació a la dreta (E) que puja al coll de la Creu de l'Ardit i se situa dalt de la serra de Prades. Al següent revolt, se'n deixa una altra a l'esquerra que duu a les Setcases i es continua a llevant. 13,82 km (936 m). Es troba una desviació a l'esquerra, que surt en direcció contrària i acaba desembocant a la pista principal uns quilòmetres més endavant. Se segueix recte (E), es passa pel costat de la font del Boixet (km 14,20, 928 m) i es continua davallant per l'espessa obaga. 14,62 km (909 m). Revolt molt tancat a l'esquerra (O); recte cap endavant surt una desviació que mena a la font del Deport i al trencall senyalitzat que ascendeix -a peu- al mirador de la Pena, situat a 978 m d'altitud (1,15 km anar i tornar; val la pena de pujar-hi). Es prossegueix descendint. Es fan tres ziga-zagues; al començament de la segona, es deixa a la dreta l'accés al xalet forestal de la Pena. Més avall, hi ha una petita cascada a la dreta i es voreja el pou de gel de la Pena, que queda a la dreta del recorregut (km 15,64, 840 m). Se segueix baixant i, als 17,43 km (685 m), es deixa un desviament a l'esquerra que remunta. Ja al fons de la vall, es deixa a la dreta el mas dels Noguers i se surt a la carretera. 19,45 km (523 m). Carretera TV-7007 entre les Masies i Poblet. 100 m a la dreta hi ha el punt d'informació del Paratge Natural. Es continua a l'esquerra (NO). 20,28 km (493 m). Entrada al recinte murallat de Poblet, punt de partida i final del recorregut. Llocs emblemàtics Castellfollit Vall de Poblet Paratge Natural d'Interès Nacional de Poblet Pou de gel de la Pena Vista panoràmica des de la Pena La Pena Font del Boixet Comarques:Conca de Barberà Distància:20.28 km Desnivell Pujada:540.0 m Desnivell Baixada:540.0 m Senyalització:Parcialment Durada:1 h 45 min Temes:Esport | Natura | Cultura Tipologies:Patrimoni paisatgístic     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 30/09/2010

Etiquetes: costa daurada, barberà de la conca, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja